Vidunersalven mot eksem..

I vår familie så er atopisk eksem veldig vanlig..
Nesten alle mine barn har hatt plager med atopisk eksem.
Vi har prøvd alt mulige kremer og salver. Både reseptfritt og med resept.
Kortisonsalver og ene og andre..

Så fikk jeg ei oppskrift på en vidunersalve som jeg her vil anbefale til alle.
Men anbefaler å smøre med den kun om natta, for man blir ganske så hvit.
Den lukter svakt av peppermynte/mint eller noe slikt..

Oppskrifta tar du med til apoteket, så blander dem den ut til deg.

Vinduersalve mot eksem:

Acid Salic 1,5%
Camphora 5,5%
Zinci Oxid 20%
Vaselinum ad. 100g

En historie:
Min mor og far som bor i sverige, ble kjent med en mann der.
Han var nærmere 50år, og hadde aldri hatt kjæreste. Pga sine komplekser pga psoriasis over hele kroppen.
Han var virkelig plaget..

Min mor ga han denne oppskriften..
Nesten et år etterpå møtte de denne mannen igjen.
Som kom bort til dem å sa “Der er du”.. Min mor kjente han ikke igjen med det samme.
Men så begynte å han å fortelle..
Han hadde tatt med oppskriften til apoteket, og kort tid etter så var han mer som eksemfri å regne.
Og for første gang i sitt voksne liv så hadde han nå også fått seg ei kjæreste.

Så denne kremen funker..

Når mine barn har vært på det værste, så har jeg alltid tatt fram denne kremen.
Da har dem fått igjen sin glatte fine hud på få dager.
Så denne anbefaler jeg på det sterkeste..

Gro Kristin Solum

#eksem #psoriasis #salve #krem #apotek

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg