Hvor går grensen for hva som er feit eller overvektig??

 

Spør en person som er feit hvor grensen går.

Når helsa merkes av vekten, ja da er man feit.

Selv veier jeg over 100kg, og er feit

Magen er større en puppene, og Bh’en er i str 95 E. (Åhååååhåhåhåhåååå Mama with the big boobies)
Baken er så stor at jeg må løfte på skinkene og sørge for at de ikke sklir sammen igjen når jeg skal drite.
Jeg bruker mer enn 1 time på imtimbarbering, for at det er både tungt og strevsomt å nå til der nede.
Jeg må vaske meg fler gang for dagen på steder som kleber seg sammen, i frykt for å skal stinke svette.
Jeg blir svimmel og tungpusten av å bøye meg for å knytte skorne mine.
Halve rævsprekka vises når jeg bøyer meg for å hjelpe unga med deres sko.
Jeg får ikke til å ligge på rygg for lenge, da får jeg ikke puste.

Kom ikke å påstå at jeg ikke er feit da nei.
Men jeg er klar over det selv. Og ønsker å gjøre noe med det, med ønsker det tydeligvis ikke strerkt nok.

MEN, jeg sliter ikke med dårlig selvtillitt. Pynter meg daglig, og grøsser ikke av det jeg ser i speilet.

Men ja, jeg syns folk som sier til meg at de ikke syns jeg er feit, er teit.
For selv om jeg er feit så er jeg ikke dum og blind.

Ja, ser ingen vits i å pynte på sannheten:) Jeg blir ikke smalere om jeg trekker fra noen kg på vekta når jeg skriver om den.

Jo, jeg vet fordelene ved å bli slank. Men jeg ser også bakdelene.
Noe som skremmer meg litt.

For hva er penest, ei dama som er rund og god. Eller ei som har slanket seg alt for fort, og som sitter der med armer som disser i takt med hårbørsta når hu skal gre håret. Kalkunhalsen som disser fra side til side når hu springer.
Magen som var sprengt ut, henger ned på lårene.
De gode runde kinnene som ligner mer på en bulldogs kinner enn en kvinners. (kinner?? Skinner?? Tryne?? )
Lårene som ligger over knærne og duger ikke til annet enn knærvarmere.

Jo. legen min nevnte slankeoperasjon for meg engang, å da kom jeg til å nevne alle de tingene. Legen min lo godt å sa jeg ikke skulle tenke på det, for når man har gått ned den vekt man skal, og vekten er stabil, så får man operasjon for å strammes opp igjen.
Men som alle vet, så er det ikke alle arr som gror så pent. Man har ingen garanti for å ikke få pølsearr.. Så
da dukket en annen tanke opp for meg. Arrene. Hvem er penest av hu gode runde og frankensteins kvinne??

Men derimot så vet jeg at både frankensteins kvinne og kalkunkvinnen er i bedre form enn meg runde. Og merkelig nok så skjuler deres klær “skavankene” deres bedre enn meg runde får til.
For det eneste meg runde klare å skjule er strekkmerkene og appelsinhuden. Magen tuter like mye ut, uansett hvordan genser jeg tar på. Å merkelig nok så er ræva like stor.

( P.S:Nei, dette er ikke ment som en fornærmelse mot slankeopererte, dette er ren humor.)

For noen år siden gifta jeg meg. (Hvilket år var det igjen??) . Å dere kan kan tro jeg er glad det finnes menn med dårlig smak ,p

Jeg stod på trappa noen dager før bryllupet og diskuterte dette med nabokjærringa. Derre med magen min som er så stor.
Jeg er så heldig som fikk meg en korsettkjole, så den strammet inn magen endel. Slik at puppa tuter lenger frem enn magen.
Men hva skulle jeg gjort om ikke korssettkjoler fantes??
Så jeg nevnte for nabokjærringa at kanskje jeg kunne gni inn puppene mine i dopapir, så dem ble større..
“- Hmm, blir dem større om du gnir dem inn i dopapir da??” spør nabokjærringa..
“Tja, det mener jeg da bestemt” svarte jeg. “For jeg har da tørka mæ i baken med dopapir i mange år nå, å det ser nu ut til å ha funka bra der.”

Gro Kristin <3

16 kommentarer
    1. Fant bloggen i stad, å har lest en liten stund!
      Fanken meg bra med folk som dere! Fantastisk artig blogg!
      Er selv 22 år og på vei inn i voksen livet!
      Fortsett å blogge! 🙂

    2. Hah, råbra innlegg!
      Jeg selv sliter noe med selvtilitten til tider på grunn av vekta. Bare fordi de supertynne supermodellene på tv sier at alt over størrelse XS er å være feit (føles i hvertfall som det er det de sier). Veier selv rundt 75 kilo (i think). Noen dager er jeg fornøyd, andre dager ikke. Men jeg har jo ikke tenkt til å bli supermodell, og kroppen min er jo ingen andres en min egen. Om jeg skulle gjort noe med vekta nå, så hadde det jo ikke blitt for min egen del. Det hadde nesten blitt for å bli “akseptert” av skjønnhetsidealene vi har i dagens samfunn. Huff.. Skjønner ikke hvorfor man ikke bare kan passe på seg selv jeg 😛

    3. Før slet jeg med dårlig selvtillit pga min overvekt.
      Men så kom jeg til det punkt at jeg rett og slett ikke gadd mer.
      Så jeg har snudd det til at istedet for å slite med selvtilliten, så jobber jeg for å bedre den i form av å sminke meg, kjøpe meg fine klær og gode lukter.
      På den måten har jeg fjernet fokuset på vekta mi.
      Å så lenge jeg selv ikke har så stor fokus på vekta. Så bit ikke andre heller så mye merke til den, virker det som 🙂

    4. For et fantastisk innlegg! Jeg både lo og begynte å tenke når jeg leste på dette 😀
      Jeg selv er en lubben jente/dame men har den delen med at puppene er større enn mange (en bh i 90 I), med en mage som vises både her og der. Man kan jo ikke glemme lårene. Danser rundt når jeg vandrer litt her og litt der.
      Jeg har så og si alltiv vært lubben og rundt i kantene, men tok meg mange år før jeg begynte å tenke: “nei nå er det nok! Om folk ikke liker det de ser, så går det glipp av noe spesielt!”
      Jeg er rund og føler meg vel som jeg er. Selvfølgelig vil jeg ned i vekt og ta vare på helsen, men den tid, den sorg.
      Dette innlegget var motiverende, inspirerende og rett og slett genialt! Du er RÅ!
      Stå på videre! Slike innlegg er det som gjør det gøy å lese blogger igjen! Ikke bare om slanking og baby-food-dietter! 😀
      *high five* 😀 og en klem 😛

    5. Artig innlegg 🙂 Kjenner meg så godt igjen i hva du sier. Jeg har alltid spøkt med at jeg har bulemi, bare at jeg glemmer å spy! :-))
      I dagens samfunn snakker vi dessverre mer om slankeoperasjon enn det å legge om kost og livsstil. ..Og d e t igjen har sikkert noe med at vår økonomiske situasjon har blitt bedre.
      Blogginnlegget deres var utrolig bra. Du sier det som folk flest (de overvektige) tenker :-))

    6. Det er bare å gå inn på en sånn spesialbutikk å kjøpe bh, da vokser puppene dine fort skal du se. Det gjorde jeg for første gang sist helg. Og nå skal nå sant sies at jeg har nå alltid slitt med dette frontpartiet mitt da, har jo alltid ønsket å hatt en fin b-cup, men spratt jo jaggu rett opp til d-cup i tenåran. Men uansett så gikk jeg inn på denne fancy spesialbutikken da, og etter å ha blitt målt å greier, så gikk jeg jaggu ut derifra med str 70 H !! Haha.. Snakk om å vokse på størrelse i cup med rekordfart. Inn med d-cup og ut med h-cup.

    7. Det viktigste er vel å være fornøyd med seg selv, vi kan vel ikke være like alle sammen . Det ville blitt kjedelig 😀

    8. Jeg synes ikke du skal beskrive deg som feit. Jeg synes du er en fantastisk dame som fortjener å beskrive deg som kraftig overvektig. 🙂
      Som jeg selv er. Jeg konsekvent nekter å bruke negativ ladet ord for det får meg ikke til å trives i min egen kropp

    9. Det er jo bra at du har humot samtidig som du skriver om noe folk flest tar på alvor.
      Du nevner at du kunne tenke deg å gå ned
      Jeg er jobber som herbalife distributør
      Det de fleste selgere det er å selge mest mulig får å dyne folk mest mulig men sånn er ikke jeg “bare får å nevne det”

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg