Vi er jo gullan til ho mor.

Ja, ho mor er den dama i familien vi alle elsker så veldig mye.
Hun har så stor omsorg for oss alle. Alltid så blid og god.

Ho bor i Narvik, hjembyen vår. Der vi er født.
Så alt for langt unna desverre.. Men håper å få tatt meg en tur til henne i løpet av året <3
Hun bærer det flotte navnet Dagmar Helene og er snart 87år gammel.. Ung og sprek 🙂
Å har i alle år prøvd å få folk til å kalle henne Helene, istedet for Dagmar, uten å lyktes med det.. hehe

Har så mange flotte minner fra barndommen og videre i livet med henne <3
Ingen er så go som ho mor <3

Huske da vi var små.. Når hun skulle bake brød.
Så hang vi over kjøkkenbenken. Å fikk lage klappakake.
Det er små deigklumper fra brøddeigen som vi fikk sitte å klappe flate, for så å steke rett på plata på ovnen.
Spises med sirup, eller smør og ost..
Det var kosestunden det.

Å de kveldene vi overnattet hos dem, så sang hun “Kjære gud jeg har det godt” for oss hver kveld.

Kjære Gud jeg har det godt
Takk for alt som jeg har fått
Du er god, Du holder av meg
Kjære Gud gå aldri fra meg
Pass på liten og på stor
Gud bevare far og mor
Og alle barn på jord.

For å ikke glemme all den gode maten vi fikk.. Det er fra henne jeg har lært mye av mine kokkekunster.
Hun fikk meg t.o.m til å like lungemos.

Ja, henne kan jeg skrive side opp og side ned om.
Men for å gjøre det kort.
Hun er ei som aldri dømmer andre. Ærlig og rett frem. Masse humor..
Hun har hjulpet meg mange gang gjennom oppveksten og i voksenlivet.
Har mye å takke henne for, for den jeg er i dag.
Alle hennes flotte visdomsord og sitater.
Kjenner jeg blir varm bare av tanken på henne. Luktene, den mye huden hennes.
Ja, ho mor elsker vi veldig mye.
Fins ingen som er så god som henne <3

“Gullan te ho mor” som henne kalte oss.. De ordene varmer så veldig.

 Gro Kristin <3

3 kommentarer
    1. MMM, sånn klappekaka, vi kalte det brødlefsa, brukte mamma også å lage. vi hadde smør og sukker på. Går ikke å lage i dag på de her indoctionsplatan.

    2. Æ e så enig med alt du skriver. Dagar har i alle år stilt opp for mæ, hos ho å Walter hadde æ mitt barndoms hjem nommer to. Mine rette foreldre e nu dø, men heldigvis har æ ennå min reserve mamma Dagmar. Finnes d engler på jorda e ho en av di ❤️ Klappekaka husker æ godt, selv om ho hadde fem stykker som ville ha ble æ å budene inn på. Hjerte gode reserve mamma mi❤️

    3. Dagmar er så unik til alle sammen i mange år , ho e så god å snill varmt , ho var reserve mamma for meg m, tenk på ho lærte meg en masse gode ting på kjøkkenet ,,. Baking av brød til sine ,så hadde ho en god deig til overs , det ble klappa kaka med brun ost t og sirup nydelig. Ho e så varm og god og snill æ veldig glad i ho

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg