Farger blondegardiene mine med te..

Ja, nå har Gro gjort noe hun ikke har gjort før, og som hun ikke viste om ville bli bra..

Bort med julegardienen, opp med nye..
Venter egentlig på å få råa til noen andre gardiner jeg har sett ut meg. Men må vente litt.
Men ble så lei av å ha julegardienen hengende. Så jeg hang opp noen hvite blondegardiner fra Ikea jeg hadde liggende.

Men i alt dette mørke hos meg, så ble det hvite så veldig hardt.
Så jeg ville farge gardiene i offhvite eller lys beige.
Men kunne ikke finne en slik farge der de hadde slike testilfarger.

Kaffe vet jeg fra før kan fort bli noe veldig gult av seg, så det ville jeg ikke.
Så jeg prøvde med te da..

Ahh, suksee..

Koka opp en liter vann, hadde oppi 3 teposer, av en te jeg hadde liggende som var utgått på dato.
Etterfylte med ca 5 liter varmt vann, for å få nok til alle lengdene..
Pakka oppi blondegardina, lot den ligge i 3 minutt..

Jeg brukte PG-te, som er kjøpt på innvandrerbutikk. Men man kan bruke hvilke som helst te man vil.
Vet ikke om grønn te kan gi grønnfarge da.
Men Yellow label og Eraly grey går fint..
Husk å ta ut teposen før du har oppi tøyet.

Hang den så opp for tørk.

Som dere ser på bildet til venstre. Der er det en hvit gardin som ikke er farget, og en beige gardin som er farget i te.
Så slengte jeg den som er fraget i te, etter at den hadde tørket, i vaskemaskina.
Resultatet ser dere på bildet til høyre.
Der også er det tatt bilde med den hvite gardinen til høyre og den vaskede fargete til venstre..

Fint ja..

NB! Lag nok teblaning til alle lengder du skal farge, ellers kan det bli ulik farge på lengdene.

Voila… Ingen hvite gardiner lenger 🙂

Gro Kristin <3

#gardiner #te #farging #farge #DIY #blondegardiner #blonder #kjerringråd

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg