Stroganoff.

Dette er min eldste datters favorittmiddag..

Lærte å lage denne engang da jeg var ganske så ung. Av ei venninne/nabo som bodde i samme blokk som meg den gang.
Med årene har det skjedd noen justeringer og endringer.. Men ikke så veldig mye at det utgjør stor forskjell på smaken..

1 kjøttdeig/karbonadedeig
1 glass tomatpurre
1 boks kremfløte
1 boks mais
1 stor løk
1 klype hjemmelaget italiensk krydder
1 klype flaksalt
litt kayennepepper
litt grovpepper

Brun kjøttdeigen, ha den over i en gryte.
Kutt opp løken, la den surre til den blir gylden og fin i farge. Ha det oppi gryta.
Ha så oppi resten og rør..
Om du syns gryta blir for tykk, kan du tilsette litt vann..

Serveres med ris og/eller rundstykke..

Vel bekomme..

Gro Kristin <3

2 kommentarer
    1. Når du har stekt løken, tilsett en til to dl vann, og la det koke inn før du har den oppi gryta med den stekte kjøttdeigen. Dette gjør at den ikke blir så skarp på smak 🙂

    2. 🙂
      Gjorde det sånn før.. Men er blitt så glad i løk jeg, i mine “eldre dager”. Så nå putte æ løken bare rett i gryta, å lar det putre inn.. Altså, etter at æ har surra den gylden på stekepanna først..
      Kjæmpegodt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg