VÅRRULLER..

Det er ikke så mange flotte retter jeg kan lage, men vårruller, det kan jeg.. hehe

Å da trenger man..

 

Alt på bildene her får man kjøpt på slike asiabutikker.
Helt til venstre på første bildet har man de “arkene” man ruller vårrullen inn i..
Så Mama sitas vårrullmix og risnudler eller glassnudler som noen også kaller de.
På bildet til venstre har man fiskesaus i den lille flaska og oystersaus i den store.

Så må man jo ha kjøtt og grønnsaker..
Denne gangen tar jeg hva jeg har. Så da ble det paprika, vårløk, gulrot og chilli..
Men man kan bruke så mye annet også.. Kål, mais, bønnespire, ja alt man måtte ønske som man liker.
Man kan faktisk også bruke f.eks restene etter tacoen man hadde kvelden før, eller gryteretten å ha i derre “rispapiret”..

Men iallfall.. Dette har jeg i idag..

Først legger jeg risnudlene i en bolle, å heller over varmt vann til det dekker all nudlene.

 

Så kutter jeg opp alle grønnsakene i strimler, og deretter i småbiter.. Som jeg blander med kjøttdeigen.

Altså:
1 kjøttdeig (Du kan fint bruke karbonadedeig, kyllingkjøttdeig, svinekjøttdeig, eller biffbiter, kyllingbiter, reker, eller fisk)
2 gulrot
1 rød paprika
1 chilli (Som jeg skrapa ut frøene fra)
2 vårløk

Så har jeg oppi :
1/2 pose Mama sitas krydder mix.
2 ss fiskesaus
5 ss oystersaus
Blandes godt..

For deretter å blande inn i nudlene som er blitt myke, og jeg har tømt ut resten av vannet av..

 

Så er det bare å sette igang å rulle vårruller..
Jeg har prøvd å tatt trinn til trinn bilder av det, så får jeg håper de ble forklarende nok:)

1) Ha på ca 2 ss med masse på vårrull”papiret”.
2) Rull inn litt
3) Brett inn på sidene
4) Fukt kanten med vann, og rull ferdig..

    

 

Så frityrsteker du de til de er gyldne i fargen..

Server gjerne med en salat og hjemmelaget sweet’n soursaus, som du finner oppskrift på her.

Gro Kristin <3

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg