La de homofile få gifte seg!!

Ja, nå er man sint.
Fortsatt nå i 2014, får ikke homofile gifte seg i kirken.
Ei heller gå i forbønn i kirken, før de gifter seg borgelig.

Når skal denne diskrimineringen ta slutt.
Å så kirken av alle.
Kirken som skal vise inkludering, forståelse, nestkjærlighet osv osv..
Bare hykleri og tull hele greia..

“Størst av alt er kjærligheten” mistet mye av sin betydning nå.

I dagens Norge, så skulle man tro at folk var såpass opplyst at man viste at homofili ikke er en sykdom eller synd.
Det er ikke noe man blir, det er noe man er.
Ja, prestene og kirken inkludert. De burde vite at det ikke er noe galt i at noen er homofile.
At det er helt greit at dem er det, nettopp for at det er det dem er.

Jeg kan ikke på noen måte forstå at noen kan tenke eller tro noe annet.
At folk i det hele tatt kan føle noe motstand for homofili.
For det er ikke sånn at homofile er farlige, griser eller annet, noe mer enn heterofile.

At folk har så grisete tankegang, at de tenker på hvordan homofile gjør det når de er på sine private rom.
Syns jeg sier mer om slike folk som tenker de tanker, enn homofile selv.

Leser at flere nå melder seg ut av kirken i protest.
Det kan jeg forstå så veldig godt.
For jammen om man vil være medlem av en kirke som utestenger folk slik som den Norske kirke.
Det er IKKE greit, på noen måter.

Ja, stå sammen for de homofile. Vis presteskapet at vi ikke godtar at deler av vårt folk blir utestengt.
Vi krever at de får gifte seg i kirken.

Så om ikke kirken inkluderer de homofile, så ekskluderer vi kirken. Enkelt og greit..

Slik melder du deg ut av kirken.

Gro Kristin <3

3 kommentarer
    1. Jeg er enige i at homofile bør få gifte seg. Men kirken er for kristene folk, og kristen dommen handler om ekteskap mellom en mann og en kvinne. Det er religionen deres, så jeg synes ikke de skal få gifte seg i en kirke. Om de skal respektere homofile, får de respektere deres religion også. Selv er jeg bifil, så jeg sier ikke dette for hat eller slik. Jeg sier det bare fordi jeg mener det er feil at vi skal trenge oss inn på en religion.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg