Honningglasserte poteter..

Dette er helt min egen oppskrift. 
Her var det bare å prøve seg frem for å finne noe godt.
Å jeg er veldig overrasket over hvor godt det ble 🙂

Dette brukte jeg:

 

2 ss Rapseolje
2 ss  Balsamicoeddik
4 ss Flytende honning
8 ss Sukker
1 pk Caprisonne (Kan byttes ut med 2 dl appelsinjuice)
1 klype flaksalt
1 klype grovpepper

Denne blandingen er ganske mye, så det går nok greit å halvere det om dere ikke skal ha så mye poteter.
Vi brukte små nypoteter. 

Kok småpotetene ca 15 minutt.. 
Ha så blandingen i en stekepanne, å ha potetene over på den, uten vannet. 
La det stå å småsurre til potetene er gyldne og gjennomstekte på svak varme (Jeg har en ovn med 6 trinn. Satte plata på 3)
Blandingen vil tykne litt og bli som en sirup. 

Ja, å så var det derre med at hu Gro skal dandere så flott på fatet.. Ikke akkurat min sterke side. 
Her ser du de nydelige glasserte potetene serveres til and, fløteappelsinsaus og gulrøtter som er kokt i appelsinbrus. 
Det var bare helt nydelig <3

Gro Kristin <3 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg