Hvordan er bløtkaka di??

Alle har sin favorittvariant når det gjelder bløtkake..

Selv spiser jeg ikke bløtkake, men barna mine og mannen min elsker bløtkaka mi..

Å slik som dette vil dem ha den..
Pyntinga blir det gjerne så til så med, for noe konditorigreie er jeg ikke.. 🙂

1 3 delt bløtkakebunn (Kjøpt på butikken, næmmelig)
1 stor boks kremfløte
1 boks Piano vaniljekrem
Jordbærsyltetøy
5-6 bananer (Kommer ann på størrelsen)
1 beger jordbær
ca 2 dl appelsinjuice eller melk..

Først dynker jeg hver del i melk.. Altså, etterhvert som jeg beveger meg oppgjennom laga..

Så smører jeg på jordbærsyltetøy.. Enten kjøpesyltetøy eller hjemlaga.

Så pisker jeg halve boksen med fløte til krem, og tilsetter pakken med vaniljekrem og blander godt.
Har det oppå syltetøyet

Smører det godt utover, å har på skivet bananer.

Slik gjør jeg med de begge første laga..
På toppen har jeg ren krem bare..

Til slutt pynter jeg kaka.. Da er det bare fantasien som stopper, å hva jeg kommer på..
Til 17.mai bruker vi jordbær og blåbær, å prøver å få til å lage et flagg..
Men ellers så varierer det mellom bær og strøssel..

Var bløtkaka mi kjedelig kanskje?? Hvordan er din??

Gro Kristin <3

2 kommentarer
    1. tusen hjertelig takk for tipset. Den lignet litt på min, bare mye sprekere denne her da. jeg har bare brukt krem og jordbær til fyll. Nå skal jeg prøve denne varianten, med vaniljekrem, og banan i tillegg.

    2. Jeg må nok bare erkjenne at noen tusenkunstner i å pynte kaker blir jeg nok aldri.
      Men smaken blir vist bra da..
      Iallfall noen av kakene mine 🙂
      Ja, vaniljekrem må du prøve..
      Jeg prøvde uten en gang, men da klaga dem høytlytt her ja. Da var det vist noe som manglet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg