Mitt drømmekjøkken..

Ja, jeg er en drømmer..
Elsker å forme mitt eget hus i hodet mitt..
Ser for meg det hele hvordan det skal være..
Men skal ikke plage dere med hele drømmehuset mitt da..

Men mitt drømmekjøkken skal jeg plage dere med her..

Mitt drømmekjøkken er 2 kjøkken.. Ett finkjøkken, og et grovkjøkken..

Starter med “finkjøkkenet” mitt jeg..

Da drømmer jeg om et stort avlangt kjøkken, med innredning fra Studio Sigdal i Fredrikstad..
Det er rett som det er at jeg får Stig til å stoppe utanfor Studio Sigdal,
for at jeg skal stå på utsia der å se på det flotte kjøkkenet mitt, som er utstilt i vinduet der:)

Har lånt bildene fra Studio Sigdal sin facebookside, som er å finne her.
Kan også fortelle at dt er Nina Therese Oppedal som har designet kjøkkenet.
Jeg har sett flere av hennes verk der. Ei utrolig flink designer..

  

 

Se det flotte kjøkkenet da.. Jeg blir rent dårlig jeg..
Bare tanken på at dette kjøkkenet mest trolig ikke er å få tak i lenger når den tid kommer at jeg har eget hus,
og evt råd til et så flott kjøkken gjør meg nesten trist..

Grovkjøkkenet mitt derimot, blir jo endel enklere..
Som dere ser utav bildene så er det en dør mellom bokhyllene og de høye glass-skapene, og resten av kjøkkenet.
Den døra ønsker jeg å ha på samme sted. For den døra skal gå inn til grovkjøkkenet mitt..

Grovkjøkkenet mitt skal være i retroblå, og satt sammen av ulike gamle kjøkkeninnredninger som jeg får tak i brukt.
Helst gratis, slik som folk skal kaste. Både skråskap og rette skap, høye skap og lave skap..
Med industrioppvaskmaskin, inustribakemaskin, store kasseroller osv osv..
Det kjøkkenet skal jeg søke om å få godkjent av mattilsynet for. For å kunne lage masse god mat til de folka som ikke har det så enkelt.
Ønsker å starte et prosjekt der jeg innviterer noen personer, 3-4 stk som er uten jobb pga ulike vansker.
Der de kan komme å hjelpe meg å bake, lage mat osv osv som skal gies/serveres til flere som ikke har det så enkelt.
En slags suppekjøkken på en måte..

Ja, drømme kan man alltid gjøre.. Ingen kan sette begrensninger der..
Det er hva man får ut av drømmen som er moro å se 🙂
Foreløpig så drømmer jeg <3

Gro Kristin <3

3 kommentarer

Siste innlegg