Gro’s fårikål..

På bursdagen vår postet Line sin fårikål, så jeg fant ut jeg ville vente noen dager.

Men her har dere min fårikål.. En ganske så helt vanlig standardfårikål..

Hvert år på bursdagen min lager jeg fårikål.. Da startet jeg kvelden før.
For den er alltid best på dag 2..

Da bruker jeg:

Fårikålkjøtt av lam.
Hodekål
Hel pepper
Hvetemel
Grov salt

Legger de kjøttbitene med mest flesk og bein på nederst, deretter lagvis med kjøtt og kål..
Strør mel, salt og pepper mellom hvert lag..

La det stå å pute hele kvelden, før jeg slår av plata..
Neste dag er det å slå på igjen, å la det stå å putre frem til middagstid..

Serveres med potet og flatbrød..

Nam nam..

Så enkelt, så luksus, så nydelig godt..

Gro Kristin <3

3 kommentarer
    1. Åh, nå fikk eg lyst på fårikål. Min favoritt altså. Da jeg skulle konfirmere meg (for sånn ca 100 år sia), fikk eg velge sjøl ka eg ville ha til middag. Da blei det fårikål vettu 🙂

    2. Jeg er ikke norsk og aldri laget fårikål… I dag jeg skal prøve dette oppskrift. Vi får se hva er det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg