Hjemmelaga Vaniljekrem.

Dette er jo bare så råenkelt å lage og såååå mye bedre enn butikk-kjøpt..

Dette trenger du:

1 vaniljestang (eller 1-2 ts vaniljesukker)
1/2 dl sukker
2 ss maisennamel
4 dl melk
6 eggeplommer

Først skraper du ut frøene fra vaniljestanga.

Ha det i kasserollen, tilsett så alt det tørre.

Så har du oppi egg og melk

Skru på plata, å rør godt hele tiden til det blir en jevn fin tykk vaniljekrem

Så setter du den til avkjøling..

Voila, en nydelig vaniljekrem som du kan ha i kaker, boller eller dessert..

Gro Kristin <3

2 kommentarer
    1. Endre Karlsen: Hvordan kan det være copyrigth på ei oppskrift jeg har hatt siden jeg var ca 14år?

      Jeg finner ingen oppskrifter noen steds som er helt lik min. Men at mange ligner ser jeg.
      Men om du kan vise til noe som kan bevise at denne oppskriften er copyright på, og at det er noen som har oppfunnet den før jeg lærte å lage den som 14åring, så skal jeg legge meg flat på det 🙂

      Denne oppskriften har jeg delt mange gang, både den gang nettby ekstisterte og på flere nettsider. Så hvordan vet man om noen har kopiert meg, eller funnet den opp før jeg fikk oppskrifta som ungdom?? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg