Twix er jo bare så godt og enkelt å lage selv.

Ja, her baker vi for tiden.. Vi baker kaker og lager masse godterier.. Det er jo snart jul jo 🙂

Alle kjenner til sjokoladen twix.. Den lager vi selv vi 🙂

Her skal dere få framgangsmåten vi bruker.
Da trenger dere:

300 gram melkesjokolade..
300 gram fløtekarameller
1 dl kremfløte
200 gram lady fingers kjeks (Kjøpte mine på Meny)
100 gram meieri smør

Først dekker jeg til ei ildfastform med plastfolie.
Så smelter jeg 100 gram melkesjokolade, som jeg smører utover formen. Setter den i kjøleskapet..

Så knuser jeg kjeksen og tilsetter 100 gram smeltet smør. Blander det godt.
Har blandingen over sjokoladen og trykker etter med ei skje.

Så tar jeg fløtekaramellen og kremfløten i en liten kasserolle, å smelter det rask.

Dette heller jeg over kjeksen, før jeg setter det hele inn i kjøleskapet igjen.
Der får det bare stå en stund, til det hele har “festet” seg godt. 
Gjerne over natta..

Så deler du det hele i passe biter..
Smelter så resten av melkesjokoladen..

Så over til den klissete jobben.. Hver bit skal dekkes med sjokolade, å legges på bakepapir til tørk 🙂

Oppbevares i en boks i kjøleskapet.. Da holder de seg lenge.. Iallfall et par mnd 🙂

Nam nam..

Gro Kristin <3
 

1 kommentar
    1. Så fiffig – de skal prøves – er tilhenger av å lage så enkelt som mulig så da blir det å handle inn fra godteridisken 😉 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg