Fersk fisk, en delikatesse som ikke er for alle..

Ja, nå klager jeg..
Jeg vil ha fersk fisk jeg, ikke frossen..
Fersk fisk fra ferskvaredisken.. For jeg har ikke tid til å gå å fiske selv.

Jo, veit jo at de som drar ut i all slags vær, med båtene sine å fisker, skal ha sin betaling.
Men å må betale 400kr for 2kg fisk.. DEN syns jeg er grov..


Bilde lånt fra Google..

Fikk helt hakeslep da jeg var på butikken..
Bort til ferskvaredisken, ba om 2kg fisk..

Tenkte ikke over prisen. Regna jo med at det nok var litt dyrere enn fisken i pakker i fryserdisken..
Gikk til kassa, å skulle betale..

*Forbanner meg selv at jeg ikke stoppa opp å sa ifra at den fisken vil jeg ikke ha alikavell*

Kr 398,- sa dama bak kassa..
Jeg ble så målløs at jeg bare trakk kortet, gikk ut i bilen og kjente jeg fikk dårlig smak i munnen..

Der ute er det så mange folk som kanskje aldri kan unne seg fisk på den måten i det hele tatt.
Ja, som ikke kan unne seg fisk fra fryserdisken engang, om det ikke er i form av fiskeboller på boks, fiksekaker i billigpakninger, fiskegrategn på tilbud.
Slik fiskemat som inneholder minimum med fisk i seg..

Det prates om at folk må bli flinkere til å spise fisk. At folk og barn pådrar seg mangelsykdommer, pga manglede fisk.

Å så får dem lov å sjonglere med slike priser..

SYNS IKKE DET ER GREIT PÅ NOEN MÅTE…

I dag er det ikke slik at folk flest jobber hjemme. På egen gård og slikt.
Der det å dra ut på fikse er en del av arbeidet som følger med gårdsarbeid.
Det er ikke slik at mor står på kjøkkenet og kan sløye massevis av fisk for å legge i saltkar.


Bilde lånt fra Google..

Nei, i dag jobber folk flest. Folk har større krav som gjør at de må ut av hjemmet for å jobbe, delta i aktiviteter med barna.
Følge opp, møte opp, ditt og datt..

Å dra på fisketur er en luksus som ikke alle har tid og overskudd til..

Men å spise fisk er ikke mindre viktig..

Jeg tenker på de mange syke rundt omkring. De som kanskje ikke kan dra ut å fiske selv, for de har ikke helse til det.
De som lever av en liten trygd, som gjør at de ikke kan kjøpe fersk fisk.
De som må nøye seg med “utvanna” fiskekaker, fiskeboller, fiskegrategn på tilbud..

Og i disse tider der regjeringa skal ha alle ut arbeid. Kanskje folk blir litt friskere om dem får i seg mer fisk??

Er fisk blitt en delikatesse og luksusvare som kun de som sitter godt i det kan nyte??

Bilde lånt fra fiskedisken.no

Det diskuteres opp i mente om prisen på kjøtt og grønnsaker.. Mens fisken er det ikke mange som bryr seg om.
At den koster 200kr pr kilo er liksom greit det..

Jeg syns ikke det er greit!!

*Er lettere oppgitt*
Den fisken jeg kjøpte skal vi selvsagt spise i jula. Men ja, det blir ikke uten å tenke på hva de 398kr heller kunne gått til, enn å kjøpe en slik dyr fisk.
Ja, jeg kjenner jeg skammer meg, rett og slett..

Gro Kristin <3 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg