Nyttårsforsetter må alle ha vel?

Har aldri hatt noen nyttårsforsett jeg..
Så jeg satt å spekulerte litt i om jeg skulle gjøre det denne gangen..

Men så var det da.. Hva man skal ha løfte om??
Og hvem jeg skal love dette til..

Jeg tok meg en titt gjennom facebook, og venne mine sine sider..

2 ting dukket stadig opp.. Slutte å røyke og slanking..
Ja, veldig mange har også gått inn å blitt med på en avtale om å ikke spise godterier på så til så lang tid.

Satt å fulgte litt med på derre godterigreia jeg..
Å da tenkte jeg.. Skulle ikke de folka la være å spise godterier da??
For det første som dukka opp, var at det var lov å kose seg på lørdager da.
Og så var det noen som måtte jobbe, eller annet på lørdag, så de bytta til fredag i stedet.

Hmm… Kan man det da??
Er ikke det på en måte et lite brudd det?
Man leter etter en unnskyldning til å få lov å putte i seg sukker innimellom alikavell..

Jaja, dem om det..
Å så var det noen som fant ut at det måtte jo være lov å kose seg, bare de droppa sukker.
Så de fant frem potetgullposen i stedet.. Snakk om juks og fanteri..

Nei, derre kommer bare til å bli for tøft for meg. Jeg som er avhengi av cola..

Hmm.. Hva med røykinga..
Den har jeg jo prøvd å kutta ut tidligere, uten særlig hell.. Men aldri hatt den som noe nyttårsforsett..
Vil jeg greie det bedre om jeg har det som nyttårsforsett tro??
Vil presset med ta seg en røyk bli mindre om man kutter den ut kl 00.01, den 1.januar??

Ville sjansen for å holde seg vært større om jeg hadde planlagt forsettet tidligere? Evt lagt til rette med annet.
Ja, slik som damprøyking, derre liksomrøykene..
Men er nå egentlig det å slutte å røyke?
Det er vel bare å slutte med enkelte av stoffene i den vanlige tobakken vi røyker. Men man røyker da fortsatt vel..

Å hvor kjipt vil det ikke være å skal sitte å svare på at man var blant dem som ikke greide å holde nyttårsforsetter sitt..
Pinlig…

Nei, må være et forsett som er litt mer solid enn slike ting ja..

Men hva skal det være da??
At jeg skal bli snillere?? Er jeg ikke snill nok tro??
At jeg skal jobbe mer? Men det er vel ingen løfte sånn sett.. Man tar den jobben man får.

Ahhh… Jeg vet hva mitt forsett skal være..

JEG SKAL BRUKE MER PENGER PÅ MEG SELV I 2015!

Det tror jeg ikke skal bli vanskelig 🙂

Jepp, sånn blir det.. Jeg skal bruke mer penger på meg selv. På fine klær og dilldall..
Kanskje jeg skal unne meg en tur eller liten ferie.. Hmm, får se på det..
Penger skal jeg iallfall bruke..

Det første jeg skal bruke penger på, er mer røyk og masse godterier.. I kveld skal jeg kose meg over avgjørelsen jeg har tatt <3
Dette nye året tror jeg jammen skal bli et fint år ja 🙂

Gro Kristin <3

2 kommentarer
    1. Hahha digget dette innlegget! Har egentlig aldri tenkt noe særlig på nyttårsforsetter før i år, og da skrev jeg bare opp målene som jeg har allerede jobbet lenge med. Jeg tror ikke det hjelper at det er et nytt år. Bra nyttårsforsett btw 🙂

    2. Hørtes ut som et godt forsett 😉 Jeg har egentlig ikke noe forsett, men har bestemt meg for å bli flinkere til å ta vare på meg selv 🙂 Veldig flink til å ta vare på andre, men ikke så flink til å ta vare på meg selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg