Gro’s variant av Club Sandwich med nydelig egenkomponert pestosaus.

Ja, i disse dager der jeg skal holde meg til lavkarbodiett.. Prøver iallfall..
Så kan det rask dukke opp noen nye retter..
Noen av dem blir jo bare så veldig bra da..
I dag var det “pestoen” som virkelig ble en smaksopplevelse..

En lett salat av rødsalat, rukolasalat og tomat
Så stekte jeg et kyllingbryst i skiver, og 4 skiver bacon som jeg bare la oppå salaten.
Og på siden la jeg et par skiver lavkarbobrød..

Så laga jeg en egen slags pesto..
Den ble så god at jeg ble overveldet over at jeg kunne lage noe så godt..
Noe jeg bare fant opp der og da, mens jeg prøvde å finne en slags saus til maten..
Å den skal jeg dele oppskrift på med dere her..

Først fant jeg fram en slik kopp som fulgte med stavmikseren.

Hadde oppi ca 20 blader med basillikum
4 fedd hvitløk i lake
4 ts finhakket soltørkede tomater
5 cerrytomater
en klype maldonsalt
en klype grov pepper
1/3 dl sesamfrø
1/3 dl solskikkekjerne
4 ss rapseolje

Dette finmikser jeg rask..
Tilsatte så 1,5 ss seter-rømme og blanda det godt med det hele..

Det ble helt nydelig..
Og sammen med Club sandwich’en så ble dette bare en helt råflott og nydelig rett..

Vil tro pestoen kan brukes til så mye mer også..

Gro Kristin <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg