Lavkarbo er krevende og moro..

Jeg blir nok ikke  skrive noe jevnlig status om min framgang innen lavkarbo. Det vil komme når jeg føler for det.
I dag er en slik dag..

Nå har jeg holdt på 2 uker..
Har lært meg mye nytt, og må tenke nytt..

Noen tror nok det er enkelt å bare sløyfe potet, ris og pasta. Og finn gode erstatninger for det.
Det syns ikke jeg har vært enkelt. Har allerede blitt litt matlei pga all kokkeleringen.
Men akter ikke å gi opp nei 🙂

Nå får jo jeg en del gratis. Med tanke på at så mange andre skriver om sine opplevelser innen lavkarbo.
Det gir meg både motivasjon og pågangsmot til å stå på videre.

Men det beste av alt, er vekta og målene..

På 2 uker har jeg gått ned 5kg.. (Vet det nok vil plane ut litt og ikke gå like fort fremover, men en fin start 🙂
Siste uka målte jeg meg også.. Da flere rådet meg til det..

Rundt låret har jeg gått inn 1,5cm på ei uka
Rundt baken har jeg gått inn 1,5 cm
Rundt magen har jeg gått inn 1,5cm
Rundt brystet har jeg gått inn 1 cm
Rundt overarmen har jeg gått inn 0.5 cm..

Jeg og mannen min Stig har blitt enig om at når jeg kommer ned til 99.9 kg, altså under 100kg, da skal vi kjøpe oss pass..
Å greier jeg å gå ned enda 20-30kg så skal vi reise til syden 2 uka sammen. Kun meg og han.
Kjærlighetsferie 🙂

Vi har satt opp kriterier for reisen.
De er:
Vi skal bo i leilihet, med kjøkken og altan.
Det sal være utenom høysesongen
Det skal være på et tidspunkt da tempraturen er 30 grader
Det skal være nær marked, så vi kan dra å shoppe lokale matvarer og teste ut masse godt.
Restaturanter og barer skal være åpne (Vet noen steder stenger restauranter og barer utenom turistsessongen)

Ja, en belønning skal føles som en belønning 🙂
Vi skal riktig kose oss.. Å bare ta livet helt med ro, fra vi våkner til vi legger oss.
Han der mannen min elsker jeg virkelig mye. Å skal støtte kjærringa si i et slikt opplegg som dette,
fortjener å bli belønnet. Derfor skal vi ta ut belønningen vår sammen.

Her ska dere få noen bilder over ulike retter jeg har kosa meg med disse 2 ukene.
Kan ikke klage på dårlig eller fæl mat da.. Og alt er innen grensene for lavkarbo, selv om det kan se temmelig usunt ut 🙂

   

  

Men sliter litt med all det fettet, så jeg har droppet en del av det.
Må trene meg opp til å takle fettet tror jeg..
Men har nu fått gode resltater uansett..

Passer på at ingnting jeg pakker i meg har mer enn 10 karbo i seg, pr 100 gram..
Skal nå stramme inn til maks 5 karbo pr 100 gram..

En av de første dagene jeg drev på med denne dietten, så var jeg å handlet inn masse sukkererstattninger.
Men dem er bare å glemme..
Sukrin smaker IKKE som vanlig sukker. Den gir meg bare halsbrann og er rett og slett ekkel å få i munnen.
Så nå har jeg skapet full av div sukker og lavkarbo-godt som jeg ikke blir å få bruk for.. hehe

Men har  greid å komme meg bort fra colaen min, og blitt kvitt sukkerhungeren.
Så det går så det suser egentlig..

Driver å planlegger å begynne å trene. Har sagt jeg skal starte nå jeg har holdt på en mnd med dette.
Vi får se hva det blir til 🙂

Blir spennede å se veien videre 🙂

Gro Kristin <3

1 kommentar
    1. Jeg har holdt på med lavkarbo noen måneder nå, og jo lengre jeg holder på jo lettere syns jeg det er med matlaging og det å faktisk holde seg unna karbohydrater. Jeg startet med paleo, der jeg mistet rundt 4 kilo (en del vann), før det stoppet helt opp for meg. Da jeg begynte med lavkarbo gikk jeg ned ytterlige 4 kilo og der har jeg nå et lite platå som har vart i nesten to uker (hatt noen sprekk inni her). Det er irriterende, men jeg vet at det vil gi seg til slutt. Har også begynt å trene (mest kardio), så håper vekten skal begynne å bevege på seg igjen.
      Kos deg med den gode maten lavkarbo har å komme med, og husk at det absolutt blir lettere etterhvert med tanke på at du er matlei/kokkeleringlei. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg