Oppskrifter på fett-te og fett-kaffe.. Lavkarbo..

Når man går på lavkarbo/lchf, så er det utrolig mye godt man kan kose seg med.
Her har jeg samlet sammen noen oppskrifter på ulike te og kaffevarianter, med fett i..

Ordene fett-kaffe og fett-te syns jeg høres litt pervers ut, men det sier vel mer om meg det.. hehe

Selv bruker jeg en enkel oppskrift..
1 kopp lipton te, Yellow label, med 1 ts cocosa oil..

Monica Smukka Ruud tipser om hvordan hun lager sin kaffe..

3dl kaffe
1ss tine smør uten salt
1ss cocosa
2ss kremfløte(laktosefri) 1
rått egg
og brukerstav mixer

Monica Smukka Ruud kommer også med denne oppskriften..

Puka te lakris-peppermynte
1stor ss cocosa
Pyntet med ekstra kanel
Og brukt stavmixer

Mette Thomasrud hadde denne oppskriften..

Kaffe
Egg
Søtningsmiddel
og meierismør
Blandes med stavmikseren


Rita Jane Gulliksen
Bruker samme oppskrift som Mette Thomasrud, men har cocosa i sin i tillegg..

August Hellgren ville så absolutt også komme med et bidrag..
Så vi fikk bilde av koppen hans.. Men noe innhold hørte jeg aldri om..
Men her er iallfall koppen hans da 🙂

Flere tips om div man kan putte i kaffene og teene slikt som å kjøpe Walden Farm’s produkter som Pan Cake sirup, Caramel sauce..
Søtninger man kan bruke er alt fra sukrin, suketter, tagatesse..
Fløte og meierismør er også populært, og cocosa..

Christine Elisabeth Bergo Lager mokka-fett-kaffe!
Oppskriften er som følger til 2 kopper:

1-2 ts pulverkaffe
1-2 ss cocosa kokosolje

1-2 ss tine smør m/salt
3 ss rent økologisk kakaopulver
1-2 ts tagatesse
1/2 dl fløte
3-4 dl kokende vann
2 rå egg
Mix med stavmikser
Ps: Hender seg jeg tar noen dråper stevia karamelldråper oppi også.
Målene er litt vag pga str på kopper og smak og sånt…

Så her er det vel bare å prøve seg frem..
Dukker det opp flere oppskrifter og bilder, så redigerer jeg innlegget her og putter inn..

Disse oppskriftene har jeg fått fra folk i gruppen Lavkarbogruppen Lukket, inne på facebook 🙂
Ei veldig trivelig gruppe med utrolig godt samhold..

P.s Nå kom August Hellgren med det han bruker i den fine røde koppen sin..
Han skriver: 
Det jeg bruker oppi er presskannekaffe, 1
0-20 g cocosa og melk. Rører med skje før jeg drikker.
Dette er litt sånn hastverksfettkaffe for dem som ikke gidder styre med blender/stavmikser. (Ja, de karan vet dere.. hehe)

Gro Kristin <3

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg