Dette spiser Gro til frokost for tiden..

Frokost er døgnets viktigste måltid sier dem.. 
Å nå som jeg lever på lavkarbo, så blir frokostene mine deretter..
Ikke akkurat noe småtterier.
Man blir god og mett til langt utpå dagen:)

 Egg er en veldig viktig proteinkilde, og veldig nødvendig i en lavkarbodiett. 
Man kan sikkert spise rent kjøtt også, men det vil bli veldig dyrt..

Ekte majones.. Den slet jeg lenge med. Er så vant til å spise lett majones, og i mye mindre mengder.
Men på lavkarbo er det viktig å få i seg nok fett. Noe jeg stadig får for lite av. 

Dette er en av mine favoritter.. Proteinbrød med bringebærgele fra Walden Farm, brieost og bacon.. 

Lavkarbobrød med laks og reker.. Jeg bare råkoser meg.. 
Dynger på med reker, for å spe ut majonesen.. Sliter enda med all majonesen, men bedre enn rent fett.

Innimellom syns jeg det er godt med bare noe enkelt, som her. Lavkarbobrød med kalkunskinke.. 

Roastbiff, er alltid godt.. 

Å ha med litt rester fra middagen dagen før var ikke dumt. Her min egen variant av coleslaw..
Creme fraiche, majones, blåmuggost, gulrot, kål og løk.. 

Som oftes er det slike tallerkner jeg velger. Uten brød til.. 

Å selvsagt må jeg ha en kopp eller to med teen min, med en t-skje cocosa.. 
Vet mange bruker mye mer cocosa i enn meg, jeg velger å fordele det på 2 kopper.. 

Såh, ha en fin dag alle sammen.. Nyt frokosten, døgnets viktigste måltid 🙂 
Vi på lavkarbo lever ikke akkurat lite råflott 🙂

Gro Kristin <3 

3 kommentarer

Siste innlegg