Gro lager ribbe med en ny vri..

Dette var bare nydelig godt.. 

Dette var jo bare helt nydelig godt.. 

Oppå ribba smurte jeg den inn i en selvkomponert saus som jeg hadde litt av hvert oppi.. 
Eksakte mål har jeg ikke.. 
Men det jeg hadde i sausen var: 

Rødvinseddik
Sukrin-gold (brunsaukker)
Worcestersaus
Finhakkede soltørkede tomater
Finhakket gul løk
2 fedd hvitløk finhakket
Maldon salt
Grovmalt pepper

Helte det hele over ribbba, å gnidde det godt inn
Stekte ribba på 180 grader i 3 timer. 

Så lagde jeg en rotmos av gulrot og kålrot, som jeg hadde litt meierismør i.

Så lagde jeg en fløtesaus.
5 dl kremfløte
1 pk philidelfiaost
3 dråper svart trøffelolje
1/2 ts malt muskattnøtt
1 ts malt ingefær
Maldon salt
Grovmalt pepper

Lot det hele få stå å putre og tykne litt.. 
Så hadde jeg oppi en liten brokkoli og 1/2 blomkål som jeg hadde delt i små dusker.

Lot det så få putre videre til blomkålen og brokkolien ble myke. 
Hadde så alt oppi en blender, å mikset det til en fin purre.. 

Så var det bare å dandere fatet, først la jeg rotmosen midt på fatet. 
Deretter ribba oppå, å helte så litt av purreen over.. 
Tok litt ribbefett fra formen å hadde rundt på fatet.. 

Dette var helt nydelig.. Og en ny måte å servere ribbe på 🙂

Gro Kristin <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg