Gro lager lavkarbo panna cotta..

Pannacotta er jo bare så rågodt.. 
Men på lavkarbo så er slikt fyfy..
Men jeg fikk til å lage den på lavkarbovis jeg..

1 vaniljestang
5 dl kremfløte
3-4 ss sukrin melis
5 plater gelatin
 
Legg gelatinplatene i kaldt vann.. 
Snitt vaniljestanga på langst, å skrap ut frøene.
Ha kremfløte i en tykkbunnet kasserolle, ha i vaniljestangfrøene og stengene, og sukrin-melisen. 
Varm opp til kokepunktet.. 

Rør inn gelatinplatene en etter en.. Ellers kan de lett klumpe seg, og det blir vanskelig å få de oppløst.

Så er det bare å ha det i pene glass eller skåler. 

I dag valgte jeg blåbær, jordbær og kiwi som smaker. 
Da har jeg først i blåbær i glassene, å heller over røra.

Så setter jeg de kaldt. Der får de stå et par timer, eller til vi skal servere dem. 
Så lager jeg en saus av jordbær og kiwi.. (Er litt usikker på om kiwi er tillatt, men jeg brukte det i dag)

1/2 beger friske jordbær
1 kiwi
3 ss sukrin-melis

Melisen må smakes til, da jordbæra kan være søt fra før. Den vi kjøpte var veldig sur.

Har alt i en mikser, å bare miks i vei til det blir en fin saus. 
Som jeg deretter siler ut i en dørslag. For å få bort alle klumper. 
Så har jeg i saus oppå pannacottaen, til glasset er helt fullt.. 

Serverer resten av sausen i et sausenebb ved siden av.. 

Nam nam… 

Gro Kristin <3 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg