Ja, det går ann å puste med øya… Norges Grillmester episode 2..

Ja, da har man kommet til episode 2.. 
Og jeg og Line henger fortsatt med..


Foto: Espen Solli/ Tv2 (Les NB! nederst i innlegget.)

Etter forrige episode, skjønte vi at dette ikke var noen husmorferie..
Men vi skjønte også at her går det på kokkelering langt over vår husmorerfaringer.

For oss har det bare gått en natt siden forrige episode.. 
Jeg sov dårlig den natta.. Jeg var dritnervøs mildt sagt.. 

Maten vår duger godt på hjemmekjøkkenet og for venner og kollegaer.
Men for profilerte kokker så kommer vi til kort.
Men vi gir oss ikke enda. Vi akter å gjøre vårt beste.
Vi skal iallfall ikke  være dem som ryker først, har vi bestemt oss for..
Så får vi se hvor lenge vi greier oss videre..


Foto: Espen Solli / Tv2 (Les NB! nederst i innlegget.)

I dagens episode grillet vi sjømat. Skalldyr deriblandt..

Jeg har aldri grillet kamskjell, sjøkreps eller blåskjell..
Ei heller kveite..

Ikke engang stekt det på ovnen min hjemme..
Har faktisk aldri smakt hverken kamskjell, sjøkreps eller kveite.
Blåskjell har jeg smakt en gang, men var ikke noe for meg..

Ble ikke akkurat mindre nervøs av det.. *Gud bedre meg vel* 
Å dette skulle jeg kokkelere med.. Jaja..
Null erfaring..

Å bare det å skulle kverke en levende sjøkreps.
Jeg var sikker på at sjøkrepsen skulle hoppe opp å klip meg.
Jeg følte jeg tok knekken på lille Sebastian i Disney filmen “Den lille havfruen”.. Hjertet mitt blødde..
Jeg kunne se hvordan han tryglet om å få leve..
Mens jeg sto der med lukkede øyne å delte han på tvert…

DET VAR GRUSOMT!!! 

Helt utrolig at det gikk så bra som det gikk..
Kamskjellet ble perfekt, sjøkrepsen smakte godt..
Blåbærsuppa til Line fikk vi masse skryt av..

Det ble rett og slett for mye, spenningen bare slapp taket, å tårene bare spratt ut..
Plutselig ble det veldig vindete sjø.. hehe

JA, DET GÅR ANN Å PUSTE MED ØYAN!!!

Men neste del står for tur.
Det var kveita..
Best å ikke bli for høy på pæra nå..
Joda, vi fikk da grilla kveita bra. Line greide også å lage noe sprø greie av skallet/skinnet på fisken..
Som vistnok falt i smak hos dommerne 🙂

Jaja, vi ble nu iallfall med videre denne gangen også.. Så nå får vi se om vi holder oss gjennom neste episode. 
Vi har fått noen hint om hva oppgavene går ut på da.. 
Enda et “tema” jeg ikke kan noenting om… VEGITARMAT…

Jaja.. Vi kan ikke gjøre annet enn vårt beste.. Å det vi ikke har gjort før, får vi bare prøve oss frem til 🙂 

Gro Kristin <3 

 NB! Bilder og tekst kan ikke kopieres uten samtykke fra Damer for faen og Tv2. Dette i ihht til åndsverkloven og copyright.

2 kommentarer
    1. Skulle gjerne sett dere, men artig å lese her også hehe. Vegetarmat høres bra ut ,spennende. Heier på dere jeg 😀

    2. syns dere er storartet underholdning👍 artig og god humor, gleder meg allerede til neste mandag 😎

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg