Gro’s kyllinggryte, med biryani-krydderblanding.

I dag har jeg stått på kjøkkenet å eksperimentert..

Først slengte jeg oppi 2 rå kylling i en stor kjele.
Hadde oppi 3 ss rosmarin, 3 ss timian, 5 fedd hvitløk, 1 gulrot.
Lot det få stå å koke 1 time..

Etter en time, tok jeg de opp fra kjelen, la de på en stekeplate.
Krydret de godt med grillkrydder og kyllingkrydder..
Lot de få steke ca 1 time, til de fikk en fin mørk farge, og skinnet ble sprø.. (Slik vi liker dem best)
Resten av kraften fra kyllingen lot jeg få koke inn til ca halvparten.. Fin kyllingkraft til senere bruk.

Så var det bare å rive kyllingen, og finne frem resten av ingrediensene..

3 ss rapseolje
3 store løk
6 fedd hvitløk
1 boks maiskorn
1 boks hakkede tomater
3 tomater
5 poteter
1 stor boks naturell youghurt
2 dl kyllingkraft
2 poser Bombay Biryani krydderblanding
2 kylling som er revet i passe biter
6 poser Basmatinris

Dette er til en stor gryte.. Så her kan du fint dele opp flere gang 🙂

Kutt opp løken og hvitløken, stek det gyldent i oljen.
Ha oppi hakkede tomater og kuttet ferske tomater.
Ha oppi biryani-krydderblandingen.. Jeg hadde oppi begge posene i den pakken. Det holder med 1 pose, for det ble ganske så sterkt..
Godt, men ikke noe for unga..  
La det putre 1 minutt, så har du i mais, youghurt, skrelte delte poteter.. (Jeg deler de først på langst, så bortover i halvmåner på ca 2 cm tykkelse)
Bland godt, å ha oppi kyllingkraft.
Putt så oppi de revne kyllingene.. La det få putre 15 minutt, så alle smakene får satt seg 🙂

Kok risen for seg..

Gro Kristin <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg