Sjokkeskadet mamma.. Jeg gikk inn på ungdommsjentenes rom…

Ja, plutselig ble jeg veldig gammel her..
Jeg tok meg den frihet å gikk inn på rommet til mine 2 eldste jenter for å rydde og vaske.
(Med tillatelse selvsagt)

Herregud så mye rart de har.
Spesielt innen makeup og alt til fjes og kropp..

Startet med å koste opp fra gulvet.. Og mens jeg står der å koster så dukker det opp både løsnegler og store øyevipper.
Jeg trodde jeg skulle dø på meg.
Så jo først digre edderkopper med lange svarte ben, før jeg turde å se nærmere på de. Så var det bare øyevipper..

 

Så var det å rydde oppå kommoden, i vinduskarmen og på hyller. Før man tørker støv..

HÆRREGUD… Hva skal de med alt derre da..

Tidene har virkelig forandret seg.
Kan ikke huske vi hadde slikt.
Jeg hadde vel 1 maskara, 1 sminkeskrin og 1 au de toilette billigparfyme fra Adelsten. .

Nå har dem løsnegler, øyevipper, 4-5 fondation, 4-5 consiler (eller ka det heter).

10 maskara 100 øyenskygger, × antall neglelakker og x antall kaialer i all slags farger og nyanser.
For å ikke glemme x antall annet greier som jeg ikke aner hva er engang..

En haug av div pudder og rouge, for å ikke glemme alle de ulike børstene. Holder vist ikke bare med en der heller.

For å ikke glemme å nevne all parfymen de har som koster endel mer enn de vi brukte. Og som må være EU de parfym.

*Føler meg veldig gammel nå*

Det er vist helt slutt på å bruke såpe, vann og klut.. Nei, nå har man div fjernere for alt mulig.
Øyesminkefjerner, sminkefjerner, sminkefjernerservitter osv osv..

Vet ikke om jeg skal bevege meg innpå hårvask og kroppsvaskproduktene..
Holder vist ikke med en enkel shampoo og balsam fra Rema, lano eller timotei og 1 intimsåpe

Neida, her skal det være hvertfall 4-5 ulike shampoer og balsamer.
Og så må man jo ha div hårkurer.. En for tørt hår, en for farget hår, en for fett hår osv osv..

Det skal være 2-3 ulike intimsåper (Hvordan funker det?? 1 for fett, enn for dry og 1 for farget underliv??)

Og midt mellom alt dette finner jeg et x antall pinsetter i ulike størrelser.
Haugevis av Q-tips overalt..
Og div limtuber.. Noen for øyevipper, noen neglelim.. (Satt ikke neglene godt nok fast med den ene tuben?)

Ja, jeg forstår jeg er helt ute av tiden.. Jeg innser det nå..

 

Det var litt dumt å bevege seg innpå ungdomssonen her i huset.. Jeg kunne føle rynkene som bare spratt fram i trynet mitt og puppene som krøp nedover magen.
Hver gang jeg dro kosten over gulvet eller støvfilla over flater, kjente jeg armen dissa i takt.

Glemte jeg å nevne all lippglossen og leppestiftene.. *Himler med øya – håper ikke det er jeg som har betalt for noe av det*

Gro Kristin <3

16 kommentarer
    1. haha.. høres grusomt ut! Tenker nok at man får seg noen sjokk med tenåringsjenter i hus, ja!
      (fortsatt glad for å ha gutter, hehe..)
      Morsomt innlegg!

    2. Sminke er en hobby, og vi kan mer innen sminke nå enn for noen år siden! Vi forventer selvfølgelig ikke at våre foreldre skal forstå alt dette! Men det finnes så mangen jobber innen sminke, det finnes så mye mer du kan gjøre med sminke, og ikke minst finnes det mer sminke produkter enn før! Du har primer, foundation, concealer, pudder, kontur, blush, øyenbryn, highlighter, leppestift, liquid lipsticks, lipgloss, leppebalm med farge, lipliner, øyenskygger i alle mulige farger (og ja, vi MÅ ha alle fargene!), vippelim, punktvipper, vipper og det finnes så mange nyanser i alt av dette! Hahah, håper dette ga litt mer svar på alt du fant på dine døtres rom! 🙂

    3. Å herregud…
      Der kom du med masse nye ord.
      Tror jeg må melde meg på et sminkespråkkurs.
      Hehe

    4. Hva vi skal med alt dette? Hmm…ungdommer er jo store barn og små voksne som skal finne seg selv? Finne vår plass i ett samfunn med ytringsfrihet som til de grader blir brukt. Vi skal mye med alt dette.

    5. Jeg foretrekker helt klart en god sjampo og balsam som gjør håret fint, enn en billig på Rema som bare gjør det tørrere… 😛
      Vi skal rett og slett føle oss bra. Jeg føler meg mye bedre om jeg sminker meg. Om jenter IKKE sminker seg en dag, får de spørsmål om de er sjuke. Haha!

    6. Uansett hvor ung eller gammel du som tenåringsmor er, tror jeg gapet til våre barn vil være stort og fremskrittet vil synes enormt siden vi selv var på den alderen. Etter å ha rotet opp i alle dagbøkene mine fra fjortistida til bloggen min ser jeg også at gapet fra min (vår) tenåringstid og dagens press er stort!
      Ikke det at tiden var problemfri, langt ifra, men jeg tror aldri jeg skrev om løsvipper eller lipfillers! Kjenner at jeg gruer meg litt til 6 – åringen blir tenåring! :-O 😉

    7. Jenter skal ha sminke så de passer inn, I denne generasjonen’s tid så må man ha perfekt sminke for å bli akseptert av andre ungdommer. Ungdommer er også jålete, ja, men vis man har lett litt på nettet så tilbake til 1900 – tallet, så satt damer å tok på leppestift i offentlighet, fordi de damene ble symbolisert som “Rike” og “Aristokatene” og de med “høy” status. Limene som de har er en til vippene og en til neglene, negelim nær øynene er skadlig og kan gjør enorme skader på øynene, vippelim skal ikke sitte på neglene, dette er noe som er lett å rive av, da skjønner du sikkert at løsneglene skal sitte på til de selv faller av, derfor er det to forskjellige limer.
      Øyneskyggene er for å dramatisere øynene, de lager en slags ramme på øynene og får folk til å legge merke til øynene våres. Får at ikke øynene skal bli så tamme legger vi igjen på falske vipper som er også med på å forme øynene og gi en dramert eller hverdagslig look. Kostene er forskjellige fordi de skal brukes til forskjellige steder på ansiktet, nei man kan ikke bruke samme børste til all sminke, vis man dypper en i rouge også pudder kan man få et stort rosa ansikt,blandet med hudfarge, tror ikke du ville synes at det var så lekkert vis en av døttrene dine kom sånn ned fra rommet (?# Lebstiftene er får å gjøre leppene mer markerte eller få fokuset på øynene, en rød lebestift tar fokuset vekk fra de matte øynene og ned til leppene, mens en rosa og svak lebestift tar fokuset vekk fra leppene og opp til øynene, Shampoene og balsamen er også med å gjøre håret friskt og får å lukte godt, det finnes mange forskjellige hårkurer, shampooer og balsamer, det er fordi folk har forkjellig hår, Noen har fett og noen har tørt, vis man bruker feil kan man skade håret, kurern er med på å oppbygge hårets naturlige mineraler og gi håret vitaminer og det det trenger for å få et friskt hår. Tenk vis du er syk og trenger medisiner for å bli frisk, det det samme med håret.
      Det er forskjellig intim vask fordi mange intim såper sier de er naturelle men er ikke det, noen intim såper kan faktisk skade underlivet, vi får da anbefalinger for andre. Man har også forskjellig underliv, noe som igjen gjør at vi bruker forskjellig intim såper. Vis man gnir klut og såpe og vann får å få vekk sminken, kan man skade huden og øynene, det er fordi du gnir kluten på huden så det gnisser, mange sminke fjernere er skapt for å få vekk sminke #Sier seg jo selv# Så da er skånsomt mot huden og øynene. #Det finnes også forskjellig sminke til forskjellige ansikter, som maskara til brune / blå / grønne øye, det e også noen som har så spesiell hud at de må blande noen fundationer for å få den riktige fargen) Parfymer er også forskjellige, ungdommer passer mest med en duft som Jimmy Choo, Nicky Minaj, osv osv..mens enldre kvinner passer best ved Karl Lgerfield og mer klassiske parfymer. Grunnen er at vis jente på 13 bruker en klassisk parfume så kan den lukte vondt på henne ordi den ikke passer til alder og modenhet. Jenter skal lukte friskt og at de kiler i nesen, mens kvinner fra 25 og opp skal bruke klassiske parfymer fordi det passer til dem.
      No offence men jeg tror du burde heller prøve å spørre døttrene dine og høre på dem når de forklarer deg, ikke klaske det inn på nettet så fort tankene kommer opp i hode på deg, vis det er vanskelig så kan man kjøpe en ungdomsbok som forklarer om ungdommer nå til dags. Dagens Tips! 🙂

    8. Morsomt innlegg. Jeg er blandt de tenåringsjentene som du har beskrevet i dette innlegget. Er vel rett og slett at det er blitt et mye større fokus på utseendet, som kommer fra nettet hvor dette er et stort fokus.

    9. Hahahah neineinei du må ikke si at du er forvirra fordi du er gammel, jeg har aldri hatt på meg falske øyevipper i mitt liv og er ikke så veldig på alle disse forskjellige produktene. Jeg prøver vel helst å unngå dem, og jeg er tjueto. Jeg bruker sminke, liker å pynte meg, men når jeg ser hva andre folk har av sminke og andre fiffige produkter lurer jeg litt på hvor i fjeset de har plass til alt sammen 😛

    10. Hei du!
      Jeg har på en måte en liten (stor) penge krise her.. Jeg bruker mer penger enn det jeg har skjønner du… Jeg har mastercard, å det bruker jeg heeeele tide… Å får ikke betalt tilbake de pengen før et par måneder etter på :/ Utrolig dumt egt…
      Har du noe tips til hvordan jeg kan løse dette problemet?

    11. Godt skrevet ja! ; 🙂
      Jeg er født i 1967 (tenkdet) og husker en shmpo du kunne kjøpe som luktet sterkeav EPLER. V luktet og lutet og likte det nno bedre enn å ha det i håret. Mbn jeg tror vi vset håret oftre bar for at vi skulle ha den goe luken . JEg kan no ane duften hvis jeg konsentrerer meg.. ihihihihihi

    12. Det var så mye enklere under krigen. Da hadde vi bare en sepe, B-sepen, “Sepen som tar alt, tilogmed huden”.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg