Gro’s oreokake.

Første gang jeg smakte oreokake, var hjemme hos venninna mi Siv i Nord-Trøndelag.
Ei skikkelig mektig og god kake.
SIden den gang har jeg smakt den mange ganger.
I dag ville jeg prøve å lage den selv.
Googlet litt og fant ut hva som var det vanlige å ha i den kaka.
Gikk til innkjøp, og mekka sammen ei. Uten å følge mål og andres oppskrifter..

(Beklager det uproffe bildet. Men var ikke enkelt å få skjært et stykke av kaka, der alle lagene kom tydelig frem)

Dette har jeg gjort..

350 gram oreokjekse
100 gram smeltet margarin

Jeg knuste kjeksen grovt. Og helte oppi margarin.
Helte smulene oppi en 26 cm form. Fordelte det utover, uten å trykke det på plass.

Lagde så 2 poser med sjokolademousse. Jeg valgte den med melkesjokoladebiter.
Kunne sikkert lagd den selv, men siden Stig er allergisk mot egg, så kjøper jeg ferdig. For den er uten egg.

Så pisket jeg 3 dl kremfløte.
Som jeg hadde i 1,5 dl melis oppi.
og 1 pk (300g) orginal philidelfia ost.
Blandet alt sammen til en fin røre.
Så knuste jeg ca 100 g oreokjeks. Disse knuste jeg veldig fint.
Puttet det oppi sammen med kremen, og vendte det fint inn..

Så var det bare å få laget ferdig kaka.
Tok ut bunnen fra kjøleskapet. Hadde 1/2 parten med ostekremen oppå bunnen.
Så helte jeg over all sjokolademouseen.
Så resten av ostekremen over der igjen..
Så satte jeg det tilbake i kjøleskapet..

Ble ganske så godt faktisk 🙂

Gro Kristin <3

1 kommentar
    1. ÅÅååå den ser farlig god ut! skal prøve den selv en gang..tusen takk for oppskrift..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg