Gro’s reisebrev.

Reisebrev er helt nødvendig når man har vært ute i den store verden å sett seg om.
Denne kom litt seint.. Men bedre seint enn aldri..
Ja, jeg har vært ute å reist. Jeg har faktisk vært lenger enn til Sverige denne gangen.. Jepp, ai nov.. Ai am flink..

Jeg har vært i Platanias, i Kreta, i Hellas.. Jepp jepp.. I varme strøk 🙂 Selv om det var 2 dager med regn.. Pissregn faktisk..

Jeg, søster mi og broren min dro dit anledning å overraske vår mor som ble urgammel. 60år ble hun 17.mai..

   
Fan ikke mulig å få tatt et normalt bilde med de to der i nærheten…

Men noe fest hadde hun vist ingen planer om. For hun og gubben rømte til Platanias..
Men der glimta hun med sitt fravær av tankevirksomhet. For vi dro etter vi..

http://www.facebook.com/line.r.berg.9/videos/10154390352107064/ Her er et filmopptak fra facebook da vi overrasket henne..

På selveste 17.mai dro vi en tur til Chania. Der vi fikk alle på bussen til å synge sangen til henne.. Skikkelig moro at folk ble med på det 🙂 

video:video-1495449514

video-1495449514

Så ble det en riktig koselig feiring av jublianten om kvelden 🙂 Med nydelig mat og masse oppmerksomhet..


Se, æ har pønta mæ…

Utrolige fine dager hadde jeg..
Jeg shoppet vilt.. Alt det som alle andre ser på som dritt og skvip fikk jeg dratt med meg hjem..
Feriegaver til unga ble det også..
Ny hatt og veske til meg selv..
Og en liten kløpinne i gave til gubben..

For å ikke snakke om all den gode maten jeg har spist.. Jeg elsker mat. Og nye smaker er bare supert..
     
   
Nei, det er ikke parykken til Trump..
   

Hva kan jeg si.. Jo, maten smaker MYYYYYYYYEEEEE bedre nedi der..
Frukta er mye bedre. Tomateten smaker mer og er fastere. Kjøttet er mer krydret og god, uten å være sterk.
Men den beste retten jeg spiste var Mousaka.. Gud bedre meg vel, da var jeg i himmelen..
Den drammen i det fæle glasset der het Zombie Twist, og smakte død og fordervelse.. Ikke alltid så bra å kjøpe seg dram etter hvilke glass det serveres i.. hehe

Jeg har virkelig kosa meg i 5 dager nedi Kreta..
Dit skal jeg selvsagt dra igjen.. Da skal jeg lure med mannen min med meg 🙂

Fikk kjøpt meg ny hatt og veske også, som matchet..

video:video-1495449591

video-1495449591

Ha en riktig fin sommer videre alle sammen 🙂

Gro Kristin <3

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg