Gro’s hjemmelagde chilimarmelade med sukrin

Ja, da har man også fått laget det. Chilimarmeladen er jo fast innslag her i heimen. Og jeg var spent på hvordan det ville gå å bruke sukrin istedet. 
Gikk veldig bra det.. 

I år har jeg brukt chili fra egen plante. Det gjør det ekstra spennende 🙂 

Jeg lagde bare en liten mengde i dag, ettersom jeg ikke viste om det ville bli bra med sukrin.
Så her er oppskriften..

50 gram fersk chili
4 små røde paprika
2 dl lys eddik 7%
300 gram sukrin melis
200 gram sukrin gold
20 gram eller 2,5 ts certo fruktpektin
1 ts atamon

Ha chili og paprika i blender med litt eddik. Kjør blenderen et par minutter til alt er smått smått..
Ha det over i en kjele, ha i resten, forutenom fruktpektin og atamon, der skal du ha i til slutt like før du er helt ferdig.
La det putre litt til all sukrin er oppløst.
Ha så oppi fruktpektin og atamon.

Ha det hele over i vaskede og “stekte” rene glass.
Jeg vasker å “steker” glassene på 120 grader mens jeg holder på med resten. Tar de ut når jeg skal helle over chilimarmeladen, slik at begge deler er glovarmt.
NB! Glassene er glovarme. Så ikke ta de ut med fingrene..

    

Nydelig godt..

Gro Kristin <3

4 kommentarer
    1. Ser godt ut. Men akk, mitt nye kosthold kan ikke inneholde chili heller… Fordelen med omlegging pga man ikke tåler ditten og ikke tåler datten, er at man blir megasunn og går ned i vekt uten at man er på slankekur. Aldri så galt at det ikke er godt for noe 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg