Kontrolløren fra Nrk-lisensavdeling kom på døra i dag..

I dag fikk vi besøk fra en av derre kontrolløran fra Nrk-lisensavdeling..
Å han der gubben spør mæ, om æ hadde pc.. Noe æ svare ja til..
Ja, da mått æ betal nrk-lisens, sa han..
Hørt nå sånn tull, så æ sa nu som sant var, at æ aldri ser på tv.
Men neh, det hjalp vist ikke, for æ hadde utstyr til det, å da mått æ betal sa han..

Så æ kauka VOLDTEEEEEEKT, kjæmpehøyt..
Å han gubben rygga å spurte hva i alle dager som feila meg. For han voldtok da ikke meg han..
“Nei nei, men du har da utstyr til det..”

Æ slapp å betal nå lisens æ <3

Gro Kristin Solum

20 kommentarer
    1. tv/nrk lisens er forkastelig.. i usa hae de mafia… vi i norge har et stats støttet mafia som ingen vil ha noe med å gjøre… joda de fines da de som liker nrk… men det er alikevel mafia virksomet.. ikke vil jeg se norsk tv eller filmer og alike vel må jeg betale, dette er en skam.
      håper regjeringen gjør noe med dette snart.

    2. Det som slår meg er at vi må betale NRK lisens, selv om vi må bestille NRK gjennom en ekstern tv leverandør get, fibernett, altibox, rikstv etc.. Føles som en betaler dobbelt opp her ja…

    3. To compel a man to furnish funds for the propagation of ideas he disbelieves and abhors is sinful and tyrannical.
      Thomas Jefferson

    4. Når måtte man betale lisens for å ha PC i hus, PC har ikke noe med TV å gjøre.
      TO separate objekter

    5. Grunnen til at man må betale lisens pga av Pc – eierskap er enkelt. Går du på følgende nettside:
      http://www.nrk.no, så kan alle fritt benytte seg av alle NRK’s kanaler. Derfor har man “utstyret til det”.
      I tillegg ser eg en masse klaging og Ytring på reklamepauser hvert 15 minutt i lørdagsfilmen og i diverse serier. Dette er noe man betaler for å ikke få hos NRK.
      Å nei, man betaler ikke ekstra for å ha NRK i grunnpakken til diverse leverandører… NRK er inkludert uansett, nettopp pga av at man betaler lisens. NRK sine kanaler er tilgjengelig elv om du ikke har dekoder eller CAM-kort tilkoblet. Så lenge du har antenne og signaler, får du NRK på din TV.
      Nei, slutt å syt, ingen leverer helle mere kvalitetssendinger når det er sport og kultur. Kom ikke å si at ingen av dere følger med på OL, VM, Hurtigruten og diverse… Dere har sikkert sett på NRK, kanskje ikke fast hver uke, mener bruker det… Godt nyttår.

    6. Andreas:
      Og litt av poenget er jo at folk får det tredd nedover huet. La det heller være et alternativ, folk kan betale 2600,- i året, for reklamefritt NRK. Så får heller viasat og viaplay og canal digital ta betalt ekstra for at folk skal ha dem i pakken sin.
      Jeg husker ikke sist jeg så på NRK, og jeg har rimelig god husk. Med andre ord har jeg betalt titusener av kroner, for tv-kanaler jeg aldri kommer til å se på.

    7. Det er IKKE kringkastingsavgift på datamaskiner. NRK rett til å kreve inn kringkastingslisens er regulert i Forskrift om fjernsynsmottakere. Paragraf 1 sier at den som eier, leier eller låner fjernsynsmottaker skal betale avgift. PC/nettbrett/mobil etc. er IKKE fjernsynsmottaker (Men det er alle enheter med innebygd tuner – TV, videospillere, TV kort etc.). Har du ikke fjernsynsmottaker er du ikke avgiftspliktig. En kan også avgi skriftlig erklæring om at mottakeren ikke er i bruk – da skal man heller ikke betale avgift (gjelder f.eks. “Bestemors videospiller” som kun brukes til å se video – ikke som fjernsynsmottaker). NRK kan ifølge forskrift “plombere” fjernsynsmottakeren hbis de ønsker det… For å slippe kringkastingsavgift må en skriftlig melde til NRKs Lisenskontor at en ikke har fjernsynsmottaker. Avgift på vanlig PC uten TVkort/tuner er det ikke lovhjemel for å kreve inn.

    8. Eg fikk besøk av en fyr fra NRK lisensavdeling for noen år siden. Når han presenterte seg, la eg taktikken slik at eg synst veldig synd på han som hadde en slik jobb. Eg inviterte han inn på kaffe og middag og fortsatte å synst veldig synd på han som var nederst på listen. Han måtte ha hatt en fæl barndom som ikke hadde fått seg utdanning til et litt mere pristisjeyrke som renholdsarbeider eller kebabselger. Og det funket. Han gikk med halen mellom beina og eg ble ikke krevd fo lisens. Sannheten var at eg heller ikke har TV..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg