Frø og kjernebrød..

Innimellom så får jeg for meg at jeg skal leve så veldig sunt..
I dag er en slik dag..

Så da prøvde jeg meg på en ny type brød, som skal være sprekkfull av proteiner og veldig sunt og mettende..

Fant ikke noe navn på brødet, så da kaller jeg det bare for “frø og kjernebrød”, siden det er det brødet for det meste består av:)

Ja, rett og slett frøbars i brødform:) Var ganske godt også faktisk..
Prøvde min egen variant her da, siden man gjerne tar det man har.
Men tror jeg vil tilsette litt honning, rosiner, andre tørkede frukter eller sukrin neste gang, for å få det litt mer søtt.. Smak og behag:)

6 egg

1 dl matolje (Jeg brukte peanøttolje)

2 ts salt

100 gram valnøtter

130 gram mandler

120 gram solskikkekjerne

50 gram gresskarkjerne

150 gram linfrø

150 gram sesamfrø

Bland alt sammen, og hell det over i en brødform som er dekket av bakepapir.
Jeg kuttet ikke opp mandlene og valnøttene..

 

Stekes midt i ovnen på 160 grader i 60 minutt..

Nydelig godt med kalkunskinke, tomat og agurk på 🙂

Gro Kristin <3

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg