Cookies.

Dere skjønner det, jeg Gro holder på å skal slutte å røyke for tiden.
Dette var noe jeg bestemte meg for, når jeg fikk med meg hvor ei venninne av meg med kols i 3. stadie, slet så veldig.
Hun prøvde virkelig å bli kvitt den røyken. Så jeg bestemte meg på dagen, at nei, nå sku jammen jeg slutte jeg også. Hun skulle slippe å stå i det alene..

Men det er ikke enkelt nei.. Nå må jeg fylle dagene mine med div nye ting, for å bryte vaner.
I dag ble det å bake cookies..
Å de ble riktig så vellykket..
Noe som er veldig bra. For når jeg ikke kan patte på derre sigaretten, så e d nu enda godt jeg kan døtt noe anna i herre tryne.
I dag ble det Cookies <3

200 gram Mykt smør/margarin
300 gram sukker
275 gram hvetemel
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
2 egg

(Evt biter med kokesjokolade kan røres inn på slutten)

Rør smør og sukker hvitt, ca 10 minutt.
Ha så i hvetemel, bakepulver og vaniljesukker.. Det vil nå bli kornete, små klumper..
Ha så i eggene, å la det røre 5 minutt..

Ta så 2 testkjeer og ett glass kaldt vann..
Dypp skjeene i det kalde vannet, ta opp litt røre å form den til en klump.. Legg dem på stekeplata, med god avstand. De flyter utover..

Stek de så midt i ovnen i ca 10 minutt på 180 grader, til du ser de får en lys gylden farge på toppen, og blir litt brune rundt kanten..
Legg de så på en rist..
Disse blir nydelige gode.. Sprø oppå, og litt myk inni <3

Noen bilder..

 

Gro Kristin <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg