Mamma, hvorfor gråter du?

En liten gutt spurte sin mor: «Hvorfor gråter du?»
«Fordi jeg er en kvinne,» sa hun til ham.

«Jeg forstår ikke,» sa han.
Hans mor bare klemte ham og sa: «Og det vil du aldri heller.»

Senere spurte den lille gutten sin far:«Hvorfor gråter mamma uten grunn?»
«Alle kvinner gråter uten grunn,» var alt hans far kunne si.

Den lille gutten vokste opp og ble mann, fortsatt lurte han på hvorfor kvinner gråter. Til slutt ringte han en samtale til Gud.
Når Gud kom til telefonen, spurte han, «Gud, hvorfor gråter kvinner så lett?»

Gud sa: «Når jeg laget kvinnen, måtte hun være spesiell.

Jeg gjorde hennes skuldre sterke nok til å bære vekten av verden, men likevel skånsom nok til å gi trøst.

Jeg ga henne en indre styrke til å tåle fødsel og avvisning som kan komme fra hennes barn.

Jeg ga henne en hardhet som tillater henne å fortsette når alle andre gir opp, og ta vare på familien sin gjennom sykdom og utmattelse uten og klage.

Jeg ga henne følsomheten til å elske sine barn under enhver omstendighet, selv når hennes barn har såret henne og behandlet henne svært dårlig.

Jeg ga henne styrke til å bære sin ektemann gjennom hans mangler og skapte henne fra hans ribbein for å beskytte hans hjerte.

Jeg ga henne kunnskap til å vite at en god ektemann aldri gjør sin hustru vondt, men noen ganger tester hennes styrke og hennes beslutning om å stå ved siden av ham uten og vakle.
Og til slutt, ga jeg henne en tåre å felle. Dette er hennes eksklusive rett til å bruke den når hunføler det er nødvendig. «

«Du ser min sønn,» sa Gud, «skjønnheten til en kvinne er ikke klærne hun bruker, figuren hun har eller måten hun ordner seg på håret.

Det fine med en kvinne sees i hennes øyne, fordi det er inngangen til hjertet hennes -Stedet hvor kjærligheten bor »

Gro Kristin <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg