Gammel lampeskjerm blir ny..

Her om dagen fikk jeg tak i en gammel lampeskjerm til 30kr..
Ikke så pen i fargene, men det fiksa jeg lett med litt spraylakk fra biltema..

Lampefoten har vi hatt lenge, den kjøpte vi på Ikea for noen år siden, men likte ikke skjermene, så dem tok jeg av.
Lampa ble stående noen år før vi kom videre med den..
Men nå har vi fått gjort det 🙂
Et moro prosjekt som jeg og kjæresten min Stig gjorde sammen 🙂

Slik gjorde vi det..
Først kledde vi igjen lampefoten i en pose.
Vi kunne sikkert lakkert uten foten på, men foten var fin støtte.

Lakktypene vi brukte er fra biltema, til 59kr pr sprayflaske..

Så maskerte jeg nederste del, så det ikke skulle komme svartlakk på frynsene..
Så var det bare å spraye i vei..
OBS! Ta deg god tid, å dusj på med sprayen litt og litt, ellers kan det begynne å renne..
Lakken tørker fort, så du trenger ikke ta lange pauser mellom, men bare pass på å holde boksen litt ifra, mens du dusjer over.

Så fant jeg fram en liten pensel, og en boks. Som jeg sprayet litt kromspray opp.
Å malte kantene med pensel.. Både oppe og nede..

Så lot jeg det tørke litt, før jeg trakk over en pose og maskerte slik at det ble klart for å spraye frynsene med kromlakk.

Så sprayet vi frynsene.. Her også dusjet vi de..

Disse tørker også fort, så da var det å gå over å bare røre litt på dem så ingen klistret seg sammen.

Voila, ny lampe..

Gro Kristin <3

3 kommentarer
    1. Så gøy! Googlet akkurat «male lampeskjerm» og fant dere. Vet dere om lakken fra Biltema er brannsikker?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg