Ali kaffe må skifte navn, det er for rassistisk.

Ja, nå er det ikke lenger Ali som skal kurere gruff..
Nå er det Ola som skal få være den som kurerer gruffa di..
Nei, det er heldigvis ikke sant, så vidt jeg vet 🙂

Men jeg syns rasismedebatten har gått for langt nå..
Gardiner med bilder fra boka Pippi Langstrømpe fjernes fra butikkene.
Pappa’n til Pippi får ikke være negerkonge lenger.
Hottentottklubb i barnehage måtte legges ned..
Hellbillies vil ikke fjerne ordet neger fra sangen sin…

Er vi virkelig blitt så sårbare??

Neger..
Jeg finner ingen rasistisk med det ordet.
Like rasisistisk som jeg finner ved å bli kalt hvit..

Jeg syns ikke det er greit at det går så langt at man fjerner ord som er blitt brukt i mange mange år,
fra bøker. Og lar være å bruke bilder fra gammelt av, for at det kan oppfattes rasistisk..

Så lenge det ikke står et kraftutrykk forran ordet neger, som faens, helvettes, jævla o.l så er ikke ordet rasistisk i mine øyne.

Jeg fins ikke rasist. Det kan dere spørre hvilke som helst av mine mørkhudete venner.
Men heldigvis så har jeg ikke sårbare sutrete negervenner..

Mine mørkhudete venner tåler å bli kalt neger.
På lik linje med at jeg tåler å bli kalt feit gris..

Gro Kristin <3

2 kommentarer
    1. hvis dette er sant så er det bare super latterlig, før i tiden gikk det hvertfall ann å spøke med hudfargen enten man var hvit, svart, gul, rosa eller hva enn.. som f.eks dette med pippi. Blir for dumt å “endre” historien pga ord det faktisk gikk ann å bruke før, uten at det ble annen verdenskrig.
      og bare for å dra den litt lenger, hva skal det bli nå? knut kaffe kurrerer gruff, haha….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg