Syltet hvit løk- Les: Hvit løk, ikke hvitløk..

Ja, her om dagen var jeg på en sånn butikk med masse utenlandsk mat. Sima heter den..
Der fant jeg noe jeg aldri har sett før.. Hvit løk..
I form og størrelse, like stor som rødløk og gul løk.. Men disse var hvite..

I smaken smaktes de som løk, bare noe mildere.. Gode faktisk..
Så de ville jeg prøve å sylte..

Da fulgte jeg den vanlige oppskrifta mi for sylting av løk.

2 dl hvitvinseddik (Til rødløk bruker jeg rødvinseddik)
4 dl sukker
5dl vann
1 ts salt

Hadde 8 av disse løkene, som jeg kuttet opp i halvmåner.

Så kokte jeg opp den eddiksukkerblandingen. Putta all løken oppi, og vella den rask.. Det skal ikke stå å kokes. Men bare vendes rask i blandingen så det dekker all løken godt.

Så var det å putte det oppi et norgesglass som jeg på forhånd har kokt så det var varmt..

Blir spennende å smake til jul 🙂

Gro Kristin <3

2 kommentarer
    1. Nå skal jeg jammen prøve å sylte jeg og. Men det dere sylter, bruker dere det som tilbehør eller kan man også bruke det i matretter? Dum som et brød her jeg sitter =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg