Pickles – nydelige syltede grønnsaksblanding.

Her er det bare å finne frem masse ulike grønnsaker som du måtte syns er godt.
Sammen blir det bare enda bedre..

Jeg har valgt å bruke disse grønnsakene..

Oppskrifta er til 2 store glass.. (Norgesglass eller annet glass med slik tett låsning på)

10 dl eddik 7%
850 gram sukker
1 pose sursildkrydder
2 ts pepperkuler
2 ts sennepskuler
En god kvast med fersk dill
8 laurbærblad
2 store klyper med maldon grovsalt

Kok det opp, eller rettere sagt, varm det opp til det er rykende varmt og all sukret er oppløst..
Så tømmer du det over grønnsakene..
Jeg er fornøyd når glasset blir så fullt, at det renner over når jeg presser på lokket..

Jeg har ingen oppskrift på mengden grønnsaker..
Jeg kutter bare opp i så store biter jeg syns er passende, putter dem rett på glassene, til de er full pakka..
2 store glass..
Så tømmer jeg ut grønnsakene i en stor komme, å blandet det godt, før jeg koker glassene, å pakker dem full igjen..
Å så tømmer jeg over eddikblandingen.. Å lukker lokket med en gang.. Vakum..

Så er det bare å sette det kaldt og mørkt..
Å der får det stå til jul 🙂
Det er lang holdbarhet på dette.. Jeg har det til langt over påske, og det smaker liker godt 🙂

Gro Kristin <3

8 kommentarer
    1. Dette så virkelig godt ut. Takk for at du deler oppskrifta på laken. Den skal jeg prøve. Sliter med å få tak i sennepsfrø her jeg bor (liiiten plass), men hvis jeg kjøper noen ekstra poser med sursildkrydder og plukker ut derfra, må jeg vel få nok til slutt. Hehe…

    2. Monica.OH: Det holder sikkert med en pose sursildkrydder også..
      Eller kanskje du kan bruke 2..
      Tror ikke jeg hadde gidda å plukket ut av posen 🙂
      Om du skal til sverige noen gang, så har dem der.
      Å samme med Meny og slikt butikker..

      🙂
      Håper du finner sennepsfrø, så er det bare å hamstre 🙂

    3. I går mekka jeg sammen 2 små glass, med gode grønnsaker og lake fra dere. Det ser jo sinnsykt godt ut, håper bare det smaker like godt. Hvor lenge MÅ det stå før jeg kan smake?? Er jo helt grønn her jeg sitter 🙂
      Ellers må jeg bare si dere har en super blogg som jeg leser hver dag. Så mye inspirasjon å hente her, i tillegg til oppskrifter på spennende mat

    4. Klarte ikke vente lenger, måtte smake litt før helga. Det var HIMMELSK godt. Blir garantert laga mer av dette. Har også planer om å gi noen glass i julegave. Tusen takk for tips og oppskrift 🙂

    5. Hehe.. Ja, ikke alltid så lett å stå imot fristelsen.
      Enda godt det er så lett å lage. Så da er det bare å lage nytt..
      Å så kan man jo variere med ulike grønnsaker og krydder.
      Så man ikke rekk å gå lei 🙂
      Tusen takk for at du tar deg tid til å gi tilbakemelding. Koselig ja 🙂
      Gro Kristin <3

    6. Vi laget dette for 4 uker siden og testet det i dag. Må nok ha gjort noe feil, for det ble for syrlig, med smak av søtt. Har du noen triks i erme på hvordan jeg kan få det spiselig. Har laget mange glass som vi tenkte å gi bort til jul ;).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg