En aldri så liten julekalenderhistorie…

Ja, i disse tider hvor foreldre står på for å lage de lekreste julekalenderne til sine barn.
Syns jeg det passet med en aldri så liten kalenderhistorie fra vår egen barndom..

En aldri så liten kalenderhistorie fra min barndom..

Som dere allerede vet, så er jo jeg og Line tvillinger..

 Å da vi var rundt ca 5-6år gamle, så fikk vi hver vår sjokoladekalender.
Dette var ganske stort den gang vi var små.. Hjemmelaga var ikke så stas med..

Men de sjokoladene var jo så små, å så frista dem så veldig..
Å en dag var plutselig kalenderen til min søster borte vekk..
Vi leta overalt.. Å heeelt tilfeldig så fant jeg min søsters kalender, under senga hennes, tom..

Hu sto der å hyla og bælja seg om at hun ikke hadde spist det. Rene sutreungen som hu var…

Men der var ikke vår mor nådig nei.. Var ikke bare å legg skylda på søstra nei..
Så hun ble uten kalender det året..
Mens så flink som jeg var, så spiste jeg en og en luke for hver dag som gikk gjennom hele desember..
Å det er helt forståelig at jeg satt å terga min søster litt også.
Når hun er så dum å spise opp sin kalender med engang..

For ca 2år siden gifta min søster seg..
Å da skulle jeg holde tale.. I en alder av 37år, så syns jeg det var på tide å erkjenne noen synder og beklage..
Så da ga jeg henne en fin stor gave, med en sjokoladekalender og beklaga så veldig for at jeg spiste opp hennes den gang vi var små..

Ingen skal komme å si at jeg ikke er snill. For jeg hadde så absolutt ikke trengt å erkjenne noen synder

*Snille mæ*

Gro Kristin <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg