Den helga unga sku lage middagen..

Ja, det var i helga det..
Fredagen ble vi voksne og unga enige om at unga skulle bestemme middagen lørdag og søndag.
Jenta mi på 11år skulle velge lørdagsmiddagen, og gutten min på 8år skulle bestemme søndagsmiddagen..
De fikk ikke fortelle oss voksne hva de skulle ha, men skrive en handleliste som de skulle ha klar til de var med pappa å hentet meg på jobb.

Deretter dro vi rett til Rema, der vi handlet inn det som stod på listene deres.
Jeg sammen med jentungen og mannen min sammen med guttungen..

Må si de overrasket stort.. Jeg hadde trodd jeg måtte komme til å gripe inn for å legge til div.
Jeg var 100% sikkert på at middagene kom til å bli taco eller noe slikt, og at jeg måtte spe inn med div grønnsaker.

Men neida..

Jentungen hadde skrevet opp alt hun skulle ha, helt uten hjelp. Hun hadde t.o.m tenkt ut brunost og melk til fløtepeppersausen.
Å vi riktig storkosa oss med en deilig middag.. En riktig koselig lørdagskveld ble det..

Her var hva jentungen valgte..
Pepperbiff med stekte båtpoteter, brokkoli og fløtepeppersaus:

Guttungen valgte søndagsmiddagen.. Nydelig, som vi nettopp har spist, så nå sitter vi her å bare dovner på sofaen.
Som ble: Laks med potet, rømme og agurk i eddiklake.

Nei, det ble ikke så veldig billig.. Men overraskende valg, og nydelig godt.
Så denne helga har vi ikke hatt taco… hehe

Gro Kristin <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg