Tørre julevafler

Disse var jo bare så alt for enkel å lage. Tok meg maks en halvtime fra jeg fikk oppskrifta, til de var ferdig og putta i boksen..
Å det enda jeg klarte å svi fast de to første platene..

Gode var dem også 🙂

Jeg laga dem helt standard nå. Men har fått tips om å tilsette både kardemomme og vaniljesukker.
Så det blir jeg nok å prøve i neste omgang, for disse får neppe ligge i boksen frem til juledagene nei 🙂

Oppskrift:

2 egg
125 gram sukker
125 gram smeltet meierismør
250 gram potetmel
1,5 ts bakepulver

Tilsett kardemomme eller/og vaniljesukker etter ønske..

Stek de som vanlige vafler. Til de blir fine og gyldne i fargen.
HUSK Å SMØR VAFFELJERNET, det glemte jeg i første runde, så de satt bom fast.

Når de er ferdige, må du dele dem opp fort, for de stivner rask.. 🙂

Nam nam..

Gro Kristin <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg