Gro har vært på lavkarbo-shopping..

Hah, hvem sa det kunne bli tøft å begynne med lavkarbo..
Jeg starta for fullt om fredagen..
Allerede fram til i dag, mandag, har jeg gått ned 3 kg..
Men heretter skal jeg ikke veie meg mer enn en gang i uka..

Å i kveld skal jeg prøve å få målt meg..

Hva jeg syns er verst nå i starten.. Er alle de tingene jeg må sjekke hele tiden..
Å gå på lavkarbo betyr ikke tankefrihet..
Nei, man må tenke på alt man putter i seg..
Planlegge neste måltid i god tid, så man ikke gjør noen tabber..

Men jeg tar det rolig enn så lenge..
Jeg holder meg til det jeg kjenner..
Har kutta ut å spise potet, ris eller pasta til middagen..
Har kutta ut å spise brød.
Har kutta ut alt av boller, kaker, snop, potetgull og slik som jeg ser på som kosemat.

Men får lov å måkke i meg masse saus da.. Skal spise masse fett.. Smør, bacon, oljer osv osv..
Får også spise alt av grønnsaker som vokser over bakken..
Og kan spise bær..
Frukt må jeg holde meg unna..

Joda, man kommer borti noen hindre underveis. Slik som f.eks tomat og sukkererter. Det var plutselig litt fy fy..
Selv om det vokser over bakken.. Tomat er vist frukt..

Men så ekstrem gidder ikke jeg være.. Jeg velger å være moderat som de kaller det..

Men så var det det søte da.. Sukk..
Har jo bytta ut colaen med cola zero, for det får man lov til.
Men kjenner jo sukkersuget.. Er tørst hele tiden..

Så i dag har jeg vært på lavkarboshopping, på jakt etter noe å hjelpe meg med søthungren..

Var ikke rent lite heller jeg kunne pakke i meg..
En sukker for å strø på grøten.. Jeg skal få oppskrift på lavkarbogrøt..
En sukker jeg kan bruke når jeg lager marinader og slikt. Eller til baking, sauser osv osv..
Karamellsaus som jeg kan ha over f.eks tyrkisk youghurt med bær..
Pannekakesirup også, som jeg skal ha over tyrkisk youghurt med bær, eller over kesolappene jeg skal få oppskrif på,
eller lavkarbo-pannekakene jeg skal få oppskrift på..

Å så fant jeg en 1-2-3 pose med ferdigdeig til lavkarbo-kanelsnurrer..

Hehe

Ja, å så kjøpte jeg meg et par bar med lavkarbo-sjokolade og slikt..

Lavkarbo-proteinpulveret er slik jeg bare skal ta sånn av og til, for jeg må ha i meg proteiner.
Er ikke så overveldende glad i egg..

Så var det å kjøpe krom og magnesium..
Krom skal vist være bra for å hjelpe å bli kvitt søthungeren.
Magnesium er for at jeg skal få sove bedre om natta.. Den har ikke noe med lavkarboen i så måte å gjøre..
Men med alt dette, årsaken til at jeg nå plutselig har funnet ut at jeg skal prøve lavkarbo..

Men som om at det ikke er nok..
Så skal jeg kose meg med en shake, eller smoothie hver dag til frokost..
Kjenner jeg gleder meg allerde..

Å da var jeg å kjøpte meg Udo’s Choice oljeblanding, og cocosa olje..
Det skal være i den smoothien jeg skal lage meg..

Oppskriften finner man i brosjyrene til Life. Helsekostforettningen..

2 dl frossen skogsbærblanding
5 dl vann
1 banan
1 eple
1 appelsin
2 eggeplommer
4 ss Udo’s Choice oljeblanding
4 ss Cocosa Extra Virgin

Jeg må se om jeg finner noe annet i stedet for eple, appelsin og banan..
Så jeg tenker at der har jeg i youghurt med lite karbo eller noe slikt..
Så smaker jeg bare til..

På den måten så får jeg i meg rikelig med vitaminer og antioksidanter hver dag..
Vil jo variere litt på hvilke bær jeg har i for hver dag da.. Noen gang blåbær bare, andre gang bringebær bare.

Dette tror jeg kommer til å bli så bra att..

Hva tror dere?? 🙂

Gro Kristin <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg