Gro lager lavkarbo-pannekaker med krem og jordbær.. nam nam..

Ja, man skal da kose seg selv om man skal leve sundt og kutte ut en rekke matvarer og tilbehør.
I min jakt etter gode pannekaker, så måtte jeg prøve meg litt frem selv.
For alle jeg fant oppskrift på, syns jeg smakte for mye egg av..
Men disse ble riktig gode da..

Oppskrift

4 egg
200 gram philidelfiaost
1,5 dl kremfløte
3 ss sukrin melis
2 ts vaniljesukker eller frøene fra en vaniljestang
1,5 ts bakepulver
1,5 ss fiberhusk

Tør først sammen egg og philidelfiaost, til det blir en fin jevn røre..
Så tilsetter du fløten, og alt det tørre.. Rør godt..

La røra stå å svelle ca 30 minutt.. Blir den for tykk, så tilsett litt mer fløte.

Stek pannekakene i stekepanna med mye meierismør. På middel varme

PIsk så litt krem av litt kremfløte, som du kan tilsette litt sukrin i, for litt søtning.
Pynt pannekakene med kremfløte og jordbær, og dryss over litt sukring melis..

Nam nam.. Smaktes nydelig..

Gro Kristin <

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg