Gro lager Lchf suksessterte..

I min søken etter lavkarbomat og godt, så kommer jeg over litt av hvert.
Inne på denne bloggen til Ingrid, fant jeg denne nydelige oppskrifta som jeg bare måtte teste ut..
Men bytter ut tagatesse med sukrin, da det er sukrin jeg har for hånd..


Nydelig glatt krem.. Det er ikke klumpete som jeg syns bildet viser.

Dette trenger du:

BUNN

6 Eggehviter

200 gram malte mandler

100 gram sukrin

1 ts bakepulver

50 gram meierismør 

Pisk eggehvite og sukrin stivt..
Imens maler du mandelene..
Så har du i de malte mandlene som du vender inn i eggehviten.
Tilsett bakepulveret.
Helt til slutt har du i smeltet meierismør..

Stekes på nederste rille på 160 grader, i 35 minutt 🙂

 

Eggekrem

6 Eggeplommer

1 dl Kremfløte

64 g sukrin

150 gram smelta meierismør

Smelt smøret. Sett kasserollen med det smeltede smøret til side, for avkjøling.

Ta så frem en ny kasserolle.
Der blander du eggeplommene, sukrin og fløten. Varm dette opp på svak varme.
HUSK Å RØR GODT HELE TIDEN..
Når det nærmer seg kokepunktet vil den tykne.
Bland smøret i røra i en tynn stråle.
Sett det så kaldt..
Ta den ut innimellom å rør kraftig, så den ikke skiller seg..
Når den er kald vil du ha en fin tykk krem.

Som pynt kan du smelte litt mørk sukkerfri sjokolade. Valgfritt..
Jeg valgte uten, da jeg ikke fant noen med lav nok karboinnhold.

Nydelig..

Gro Kristin <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg