Myk god lavkarbo-brød..

Her er brødet jeg spiser for tiden.. Oppskriften fikk jeg av mitt søskenbarn. 
Men det finnes mange varianter av denne oppskriften, så her er det bare å prøve seg frem til man finner det brødet man selv liker best. 

Dette brødet er veldig enkelt å lage, og smaker godt også..
Og det holder seg veldig godt i kjøleskapet i flere dager. Minst 1 uke.. (Men da har dere nok spist det opp også 🙂

Til dette brødet trenger dere:

 

4 egg
1/2 boks creme fraiche
3 ss olje.. (I oppskriften jeg fikk stod det solsikkeolje, jeg bruker rapseolje)
1 ts bakepulver
60 gram kruskalkli  (3dl)
40 gram linfrø (1dl)
50 gram sesamfrø (1dl)
50 gram solsikkekjerne (1dl)

Først har du i eggene, creme fraiche og olje, bland det godt.
Så har du i bakepulver..
Helt til slutt har du i resten..
Bland det godt sammen.. Dette går veldig fort..
Det blir en tykk grøt..

Ha alt i en brødform.
Jeg bruker å ha bakepapir i formen..

Brødet skal stekes i 50 minutt, nederst i ovnen på 180 grader..

Gro Kristin <3  

6 kommentarer
    1. Ja, det er utrolig godt og sunt 🙂
      Jeg har prøvd flere slike type brød. Men denne syns jeg er best hittil 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg