Fytti dette var godt.. Min egenkomponerte kjøtt/tomatgryta..

Oppskrift:
1 kjøttdeig, ferdigkvernet
2 ss rapseolje
2-3 fedd hvitløk
2 store gule løk
2 store tomater
1 rød paprika
2 bokser med Gi Aguaro hakkede tomater (3 karb pr 100g)
1 pk Gi Aguaro tomatpurre  (3,8 karb pr 100 g)
1 dl sesamfrø
1 dl linfrø
1 ts chillipulver
2 ts paprikapulver
Maldon salt og grov pepper

Først steker jeg kjøttdeigen, har så i hvitløk og ferdighakket gulløk oppi, å la det surre til løken blir gylden.
Så har jeg i ferdigkuttet tomater og paprika, deretter Gi Aguaro hakkede tomater og tomatpurre..
Helt til slutt har jeg oppi sesamfrø, linfrø og krydderne.
Og smaker til med salt og pepper..

Serveres med en dætt creme fraiche på..
Så nydelig godt..

Unga og gubben får ris til også da.. Men det skal ikke jeg spise som nå går på lavkarbo 🙂

Gro Kristin <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg