Jordbær/blåbærmousee – lavkarbo

I dag er det fastelaven.. Her i hus koser unga og mannen seg med gode boller..
Men de kan ikke jeg spise. De er fullpakket av karber..
Så jeg laga meg en egen mousee..

Den ble skikkelig god også..

Oppskrift..

1 liten boks kremfløte
2 eggehviter
200 gram bær ( Jeg brukte 150 gram jordbær og 50 gram blåbær)
2 ss sukrin melis
0,5 dl varmt vann
3 plater gelatin

1) Pisk kremfløten stiv, ha 1 ss sukrin melis og bærene..
2) Pisk eggehviten og 1 ss sukrin stivt..
3) Bland forsiktig krem og eggehviten..
4) Kok opp vann, ha i gelatinplatene. Rør til platene går i oppløsning..
Avkjøl deretter gelatinblandingen, til den blir ca romtemperert..
5) Hell gelatinblandingen forsiktig i kremblandingen mens du vender det inn..
6) Sett røra kaldt..

Nyt..

Gro Kristin <3 

3 kommentarer
    1. Takk for en spennende oppskrift. DEN skal jeg prøve! Må ærlig si at det er veldig trist å se alle bilder av fastelavensboller, og vite at jeg kan IKKE spise de. 🙂

    2. Ingjerd: Ja, jeg må innrømme at når bollelukta begynte å bre seg i leiligheta her, så måtte jeg gå mange runder med meg selv.
      Kjente jeg ble både rassløs og prøvde å lete etter unnskyldninger for å kunne få ta meg en bolle..

      Men så bare fant jeg ut at jeg måtte prøve å lage noe..
      Å da ble det dette..
      🙂
      Var jo spennede å se om det ble noe særlig. Men var heldig denne gangen..
      Kjæmpegodt 🙂
      Kunne nok latt kremen få stå enda en stund før jeg prøvesmakte. Men fristelsen ble for stor 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg