Hjemmelaget Troika er jo bare ren luksus..

Dette er veldig moro å lage, og gubben bare råkoser seg når han får servert troika til kaffen sin. 

Dette trenger du:
1 pk bringebærgele
1 pk myk marsipan
2 pk nougat
2 plater mørk kokesjokolade
50 gram Delfia fett

Jeg bruker den lille langforma til ovnen når jeg lager derre.. Men du kan bruke hva du vil med kanter på. 

Først skjevler jeg ut marsipanen ca 0,5 cm tykk..
Så smelter jeg nougaten i mikroen i ca 2 minutt på 500w

Ha nougaten oppå marsipanen, å smør det jevnt utover, så det dekker det hele. 
Sett det så i kjøleskapet til nougaten har stivnet.
I mens lager du geleen.. 
Noen gang lager jeg 2 pk gele, med 5 dl vann.. Altså, vannmengden til en pk.. 
Det gir kraftigere smak, og hardere gele. 
Så rører jeg godt i gelen, å lar den avkjøle seg litt. Men ikke så mye at den begynner å stivner. 
Men nok til at den ikke smelter nougaten når jeg heller gelen over nougaten. 

Så tar jeg over plastfolie, å har det i kjøleskapet igjen. Der får den stå til geleen har stivnet. 
Gjerne over natta. .

Så deler jeg i passende biter. En munnfull.. 
Dypper de så i smeltet kokesjokolade.. 
Der blander jeg kokesjokoladen med delfiafett. Da det gjør at det legger seg bedre om bitene.
Så er det bare å legge bitene til tørk på et stykke bakepapir.

Nam nam, så godt med hjemmelaget troika.. 

Gro Kristin <3

2 kommentarer
    1. MMM så nydelig ut, kan dokker sende mæ en pakke med sånne 😉
      Det e bare å ta kontakt på bloggen min, eller dokker kan jo skjekke den ut om dokker har løst, ha en fin fin søndag
      Eva fra prosjektavslappa.blogg.no

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg