Gleder meg veldig til å bli ferdig med innredninga nå :)

Ja, nå begynner det å ta form her..
Mangler bare  å få malt yttergangen. Lakkert kjøleskapet og få på plass respatex-bordet og stolene så er kjøkkenet og yttergangen ferdig..
Neste trinn er å få ferdig gjesterommet som jeg skal ha i skikkelig bestemorstil..

Etter sommer er det spisestua som står for tur..
Så blir det nok pause en tid, siden jeg starter med juleforberedelsens ganske så tidlig, så da blir det oppskrifter på div godt til jul som kommer..

Her skal dere få litt bilder av litt halvferdig arbeid, så dere får følge med resten 🙂

Yttergangen.. Kjøpte meg ny kommode i dag..
Den skal lakkeres i krom, og skuffene blir i 4 orangefargenyanser som skal overlappe hverandre..
Veggen tenkte jeg å male grå, men har fått et tips om retroblå, som jeg syns passet veldig til Orange, så man får se hva jeg lander på 🙂

Å så var det den stolen som Stig hele tiden skal krangle om.. Han har bestemt seg for at den SKAL han ha..
Så den får stå her imens..
Pssst, jeg tenkte å lakkere den gul, å skifte stoffet på den til noe med Daisyblomster på.. Når han er borte engang.. hehe

Det vil også komme opp to rammer på hver side av det hjerte der, med bilde av unga..
Rammene har jeg, de er svarte. Men skal lakkeres i 4 ulike Orange og gulfarger..

Ikke se på rotet i stua på neste bilde, vi holder på med storrydding sjø.. Her er det mye som blir kastet og fjernet..
Men tok bildet for at dere skal få se hvor stolen er plassert i forhold til kommoden 🙂

Å om dere lurer på hvilke lakk vi bruker.. Joda, helt enkel lakk fra biltema..
Orange på den ramma rundt hjorten, og krom på de lysestakene og kubelysene attme stolen og kobber på hjertet.. Her er det god blanding av farger.

Så var det kjøkkenet da.. Der er vi ikke ferdig enda.. Stig skal til Trøndelag å hente respatexbord fra svigermor, å så venter jeg på noen retrogardiner jeg skulle få..
Å kjøleskapet skal lakkeres rødt..
Å så har vi fått tak i stålrørsstoler som Stig skal ta med på jobb å lakkere i rød skinnlakk..
Jeg ville jo kjøpe meg Smeg kjøleskap nå for feriepengene mine, men velger å prioritere å få ferdig spisestua, og spisebordmøblene.
Siden jeg er så glad i å samle familien til god mat..

Men her er litt bilder fra kjøkkenet..

Har nesten fått byttet utalt av kjøkkenutstyr til retro..
Ikke mye igjen nå 🙂

Ja, så langt har jeg kommet.. Kjenner jeg gleder meg veldig til å bli ferdig..
Men rekker vel ikke gjøre meg ferdig med ett rom før jeg er i gang med neste.. hehe

Gro Kristin <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg