Gro’s pizza..

Når jeg får mange spørsmål om jeg kan dele min oppskrift på pizza, så får jeg følge opp da 🙂

 

1 liter hvetemel

1 pk tørrgjær

1 klype salt

1 ss sukker

5 dl lunken vann

2 ss matolje

Bland alt og elt godt. Jeg bruker å la det elte i kjøkkenmaskinen i ca 10 minutt..

Sett det til heving i ca 45 min..

Dette blir 2 store pizza I langpanne, eller 4 runde posjonspizza..

Fyll som dere ønsker..

Her går det ofte i Toro pizzasaus på først, rikelig med revet ost. Gjerne flere typer. Er veldig glad i mozarellaost på. Så er det bare å ha på det man vil. Enten vegetar, eller med kjøtt.

Veldig enkelt med skinke og peperoni. Løk og ananas til den som vil det..

Stekes på 225 grader ca 20 min til du ser osten blir fin og gylden..

 

Gro Kristin ❤

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg