Gro’s ramsløkpure /mild pesto.

 

 

Jeg brukte ca 2,2 kg ramsløk
8 dl olje
3 ts salt
Saft av 1 lime
1 pose på 60 gram parmesanost
Og 3 poser på 35gram med pinjekjerner 🙂

 

Putta alt i blender litt etter litt, siden det var litt mye..

Skal nevnes at jeg måtte bruke 2 blendere.

Måtte låne en fra datra etter at jeg greide å ødelegge første runde med puré 🙈🙈

Jaja, de fleste ulykker skjer i hjemmet. Heldigvis ingen skadet. Forutenom stoltheten min 🤣🤣🤣

Men se den flotte fargen da 🙂

Oppbevares i glass jeg har vasket og varmet i ovnen på 150 grader i ca 25 minutt..

Har i purreen i glassene mens de er varme. Skrur på lokket fort. Å setter de oppnådd til de blir kalde. Så det blir vakuum. Da holder det seg helt til neste sommer 🙂

 

Gro Kristin ❤

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg