Kaffesnurrer..

Disse var virkelig gode.

Jeg er ikke så glad I kaffe. Men ville prøve noe nytt. Og når ei inne på en matgruppe på Facebook la ut denne oppskriften. Måtte jeg bare teste det ut. Selvsagt med min egen pittelille vri : vaniljeessens  🙂

900 g hvetemel

1 pk tørrgjær

160 g sukker

1,5 ts kardemomme

1 ts salt

5 dl melk

1 egg

200 g mykt margarin i terninger

1 ts vaniljeessens

Fyll:

125 g mykt margarin

100 g brunt sukker

1 ss kakao

2 ss pulverkaffe

Framgangsmåte :

Varm opp melken til kroppstemperatur. Rør inn egget og vaniljeessensen.

Bland alt det tørre i bakebollen. (Jeg brukte kjøkkenmaskin)

Tilsett det våte. La det elte godt sammen.

Tilsett så margarinen å la det hele elte ca 10 minutt.

Sett det så til heving i 40 min.

Bland fyllet..

Når deigen har hevet til ca dobbel størrelse. Del den i to.

Skjevle deigen til en avlang firkant. Smør på fyllet. Brett over så den ligger dobbel.

Del den i 12 strimler. Som du snurrer/vrir.

Legg de på plata. La de etterheve ca 30 minutter, mens ovnen varmer seg opp.

Ovnen skal stå på 225 grader.

Pensle snurrene med egg, å la de steke midt i ovnen i 10 – 12 minutt..

Nom nom..

Gro Kristin ❤

1 kommentar
    1. Ja dette så virkelig godt ut. Kan di lages med kakao?
      Kam de stekes i mikrobølgeovnen? Ser for meg at det vil gå raskere?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg