Puffet ris-flarn

Dette er farlig godt..

 

200g mykt smør

300g hvitt sukker

Blandes og piskes hvitt.. Tilsett deretter:

200g siktet hvetemel

2 ts vaniljesukker

2 ts bakepulver

Når alt er blandet godt, tilsettes:

1,2 liter puffet ris

Første gang jeg lagde dette, kunne jeg ikke forstå hvordan jeg skulle få blandet så mye puffet ris i røra.

Tok på meg engangshansker å blandet i vei. Gikk veldig bra det 🤣🤣

Formet små boller med 2 t-skjeer..

12 stk pr brett. De flyter utover og blir store flak.

Denne oppskriften gir ca 100 flarn.

Stekes midt i ovnen på 190 grader i 8-10 min.

Til de blir gyldne i fargen 🙂

Gro Kristin ♥️

8 kommentarer
    1. Hei, her var det ingenting som fløt utover, endte opp med små brunsvidde klumper av deig og puffet ris, hva gikk galt?? Fulgte oppskrifta slavisk, eneste feilen var at jeg doblet vaniljesukker og bakepulver da jeg halverte oppskrifta, kan det lille være feilen??

      Mvh
      Rut

      1. Jeg aner ikke hva som kan ha blitt gjort feil. Mulig temperaturen på produktene.

        Det skal ikke være egg i disse. Da disse ble laget med tanke på min eksmann som ikke tåler egg.

        Jeg kan prøve å lage de igjen å notere meg nøye hvert trinn jeg gjør. Så vi kanskje finner “feilen” 🙂

      2. Hei
        Lagde disse, men tilsatte 2 egg i deigen. De ble flotte og fantastisk gode kakekjeks, ser akkurat ut som på bildet.

    2. disse ble kjempegode 🙂 jeg hadde også to egg i deigen, og de ble helt perfekte 🙂 tusen takk for oppskrift 🙂

    3. akkurat samme skjedde her. første brettet ble helt ødelagt. hivde alt jeg hadde formet tilbake i bollen og blandet i to egg. da ble den som på bildet. mente egentlig helt sikkert at i oppskrifta “mi” som jeg ikke fant hadde egg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg